onsdag 11 december 2013

Ljus och tändsticksaskar

Hej! 
Det är mindre än 14 dagar till jul, dags att börja köpa och göra julklappar, om man firar jul.
Idag tänkte jag visa lite tips på vad man kan göra för att ge bort till värden/ värdinnan, lärare eller kollegor.
Plastpåsarna som ljus och tändsticksaskarna ligger i har jag köpt för att sedan dekorera med papper och andra delorationer.
De lila pappersdekorationerna på de lila kiten och lila ljusen har jag vikit själv. I somras hade jag en demo på Scrapparazzi hur man kan använda Martha Stewart Scoring Board och då gjorde jag flera liknande dekorationer.
Kanske kommer en tutorial så småningom, annars finns det ett antal videos på Youtube.
Tändsticksasken är köpt för att sedan kläs med fint papper och glitter.

Material:
Papper från Maja Design och Lily Bee.
Fjärilar är gjorda med stansar från Martha Stewart Craft.
Textstämplar minns jag inte var jag har fått ifrån??

Idag ska vi köpa julklappar och klä granen. Ha en trevlig Lucia!

Inga kommentarer: