söndag 6 oktober 2013

3 kort som påminner om varandra men ändå inte

Hej!

Fantastiskt färgglad höst ute, inne kan man kura ihop i soffan med tända ljus och ny bakade kanelbullar. Livet är helt enkelt ganska ok.

De två översta korten idag är gjorda till en bingoutmaning med tema höst i en Facebookgrupp som jag är med i. Man fick välja en rad på bingobrickan. Varje rad hade olika dekorationer, papper etc och de var man tvungna att ha med på sitt kort eller layout. Jag valde en rad med: vitt, 2 mönstrade papper, organza, 3 blommor och stickles. (Stickles Star Dust använde jag)

Material:
Mönstrade papper från Studio Calico.
Rosor från Prima
Bling från Kaiser Craft.
Stämpel från Vilda Stamps.

Material: 
Mönstrade papper från Maja Design
Rosor från Prima.
Vita bården har jag stansat ut med en stans från EK Success.
Bokstäver från Pink Paislee.

Det tredje kortet är gjort med spillbitar av papper bl. a  från ett collectionpack: Dear Lizzy "Fifth and Frolic", tror jag. Fick även användning av en "die" från Tim Holtz, använder den väldigt sällan.
Morgondagens inlägg kommer förmodligen att innehålla någon slags layout, har ju gjort en hel del sådana under sommaren och tidiga hösten.
Må gott!!!

Inga kommentarer: