onsdag 2 januari 2013

Gott Nytt år!!!

Hej!

Det har gått ett par dagar av det nya året, jag har inte gjort speciellt mycket utan njutit av lugnet. Jag har som nyårslöfte att aktivera bloggen. Den har legat i träda under hösten eftersom det har varit så mycket annat i mitt liv. Nu är det dags för bloggen att återuppstå.

Den 29/12 var det en skissutmanng på Facebook. Det var en tjej som heter Ulrika som la upp skissen och man fick göra både kort och layouts. Jag gjorde både och men layouten blev inte färdig förren på nyårsafton.

Skissen
Kortet som blev gjort var till min väninna som precis har flyttat in i ett radhus. Vi vär där på middag i lördags. Urtrevligt!!!
Det är ett ganska enkelt kort och det gjordes på rekordtid. Jag är en väldigt långsam scrappare så ett kort kan ta flera dagar, det här kortet gjordes nog på max en timme. Höll på att sminkade mig och fixade håret samtidigt, så det borde ha gått fortare.

Material:
Det mönstrade pappret är från My Mind´s Eye "12 days of Christmas". Jag har använt båda sidorna.
Huset är en chipbord från JilliBean Soup som jag har satt fast med 3d- kuddar.
Bokstäver är från två olika alfabet. Det rödvita är från Adornit och det gröna från JilliBean Soup.
Påsniten (Brad) med fågeln är från American Craft.
Vita halvpärlor är från Prima.
Vitt satinband är köpt på Panduro.

Layouten är med fotografier på min yngsta dotter när vi åker båt till och från Riga, hösten 2011. Riga är en otroligt mysig stad, besök den gärna.
Material:
Det mesta av materialet kommer från diverse Studio Calico kit. Jag har använt vit mistspray från Mister Huey "Opaque white"
Papper från October Afternoon (det med äpplen), träfärgade pappret är från Echo Park/ Studio Calico "Everyday electic", My Mind's Eye "12 days of christmas" (rött/vittrandigt), Basic Grey/Studio Calico "XSC-022" (rött och vitt, cirklarna som är dekorationer).
Träfargade moln och blomma är chipboard från Sassafras "Woody pal around".
Rödfärgad scalloped bård är en stickers från American Craft.
Brun kamera är en mistable från Studio Calico. Jag har använt mistfärg från Tattered Angels "Suede".
Röda bokstäver från Jenni Bowlin "Red skinny alphas".
Bruna thickers från American Craft.
Två journaling rutor från JilliBean Soup.
Vita halvpärlor från Prima.

Det var allt för nu. Det är dags för lite manikyr, min äldsta dotter vill göra en på mig och sedan ska väl dagens löppass inledas. Må gott!!!

Inga kommentarer: