lördag 11 augusti 2012

Stugsittare

Hej!

Det är augusti och det märks. Solen går ner tidigare så vi får mörkare kvällar och den går upp senare vilket leder till mörkare nätter. Solen står inte lika högt på himlen och värmer inte lika mycket längre, vi går mot höst. Det är fullt med kräftor i butikerna, det vore gott att köpa med ett paket hem, kanske nästa helg.

Den Lo som jag tänkte visa idag är med ett fot med min sambo från midsommarafton 2008. Det var regnskurar med sol emellan. Vi fick vandra ut och in hela dagen och kvällen. Här sitter han inne i storstugan, dricker öl och läser guidebok om Grekland.

Jag har använt mitt kit från Studio Calico, har självklart lagt till dekrationer från mina egna gömmor. Jag är väldigt nöjd med den här layouten. Jag har använt vit akrylfärg (MaKing Memories spotlight) och målat en ram runt papper och foto.

Material:
Mönstrade papper från October Afternoon "Sasparilla", Pebbles och My Mind's Eye "Lost and found".
Hjärtbård från Amy Tangerine.
Pappersbård från Studio Calico.
Stickers från My Mind's Eye.
Knappar från Crate Paper.
Kameran är en Mistable från American Craft.
Bokstäver från American Craft (svarta) och Crate Paper (bruna)
Doilies har jag fått med ett kit från My Scrapbook Nook.

Nu ska jag titta på Höjdhoppsfinalen. Må gott!

Inga kommentarer: