torsdag 16 augusti 2012

Del 13 Spillbitskort

Hej!

Det är augusti och hösten närmar sig men jag tycker snarare att sommaren har äntligen kommit. Det är varmt till  och med när solen inte är framme. Jag har jobbat några dagar men idag och imorgon (formodligen) kommer jag vara hemma, jag mår inte bra och behöver definitivt ta det lugnt.
Ett av mina uppdrag under året är att använda alla mina spillbitar innan jag får köpa nya papper, tyvärr så har jag köpt lite nya papper men inte så mycket som förra året. Min spillbitslåda har blivit en spillbitsplastficka, vilket är positivt.
Här kommer några kort med spillbitar:
Körsbärskortet här under är gjort med spillbitar från Cosmo Cricket- Early Bird. Fjärilen är en stämpel från Inkido som är embossad med vitt embossingpulver från Ranger och färglagd med Distress Inks Spiced Marmelade och Mustered Seed.


Knappkortet är inspirerat av en utmaning som jag hittade på nätet, det var för några veckor sedan, jag minns inte vilken sida den var på. Papper är från Echo Park- Springtime, rosa bandet är från Panduro. Ett bra sätt att bli av med en massa knappar är att göra ett knappkort.

Knappkort

Närbild
Det bruna kortet är med spillbitar från en Valentinkollektion från Pink Paisley (eller var det Lily Bee???). Hjärtan och stjärnor är Wood Veneer från Studio Calico som är färgade med Distress Ink Fired Brick. Bokstäverna är utstansade med ett alfabet från XCut. Bruna bandet är köpt på Panduro.

Imorgon blir det nog ett inlägg med kort, igen. Använde en ny stämpel (för mig, köpte den begagnat) från The Greeting Farm på ett kort nyligen samt ett kort som jag gjorde i midsomras, som jag helt enkelt glömt bort.

Inga kommentarer: