tisdag 10 juli 2012

Vacker utsikt

Hej!
Har nu återkommit hem efter en härlig semester i Turkiet. Vi var först en vecka i Alanya och bodde på det mysiga hotellet Damlatas Elegant. Alanya är en härlig stad men ack så varmt vi hade det. Sedan var det en vecka i Side som gällde. Vi bodde på Blue star Irem Garden. Det var en smärre chock att komma från ett lite mindre hotell till en semesteranläggning men vi acklimatiserade oss. Rekommenderar verkligen att göra en kombinationsresa, det kändes som om vi fick två semstrar i en. Vi åkte med Fritidsresor och trots borttappat bagage (dotterns väska dök inte upp å bandet i Antalya) och att det var en väldigt illaluktande lägenhet i Side (vi bodde i nybygge men ändå luktade det mögel och avlopp) kan vi rekommendera Fritidsresor!!!!!! Otroligt serviceinriktad personal.
Vi föredrar Alanya då man får se lite av det genuina Turkiet. Side är en ren turistort där alla pratar skandinaviska och det är proppfullt med folk. Side har sina poänger dock, alla fornlämningar från antiken och den östra stranden. Ska ni åka till Side se till att hamna nära östra stranden och centrum. Den västra stranden är proppfyllt med människor, det är solstolar ända ut i vattnet, skitigt både i vattnet och på stranden. Den östra har förvisso solstolar men det är mycket mer luft mellan dem och det är en ren strand och hav.

Nog om Turkiet. Tänkte visa en Lo som jag gjorde innan jag åkte. Det är bilder på solnedgången på Amorgos, Grekland. Bilderna är från 2009.

Jag är otroligt nöjd med layouten, speciellt i mitt pappersval. Jag har naturligtvis inspirerats av Shimelle Laine.

Här är LO:n
Material:
Mönstrade papper från Basic Grey- Marrakech och det vitaktiga med ränderna tror jag är Crate Paper men jag kan ha fel.
Dekorationer bl. a från Sassafrass Lass och Basic Grey.
Bokstäver från Crate Paper, October Afternoon, Prima och American Craft.

Nu ska jag fortsätta att ägna mig åt tvätten. Det är faktiskt inte så roligt att komma hem, tråkigt väder, tvätt och så är man fruktansvärt trött efter nattflyget MEN jag har många härliga minnen:-)

Inga kommentarer: