lördag 14 juli 2012

Utmaningar

Hej!!!

Det dystra vädret fortsätter och jag sitter timtals och scrappar. Jag har verkligen saknat att scrappa under semestern och nu har jag verkligen tid. Det enda på agendan är att ta mig till gymmet då och då.

Det är en utmaning just på I love Promarkers blogg. Den här veckan ska man använda cirklar, vilket var kul då jag fick plocka fram mina Spellbinders cirklar och min Cuttlebug. Passade på att måla några stämpelmotiv från The Greeting Farm med mina Promarkers. Jag utmanade mig själv och målade grönt och ett annat stämpelmotiv använde jag rött. rött är helt klart den svåraste färgen att få till snyggt. Det är så mycket pigment i pennan.

Här är i allafall kortet som jag deltar i utmaningen med-. Kortet är cirka 4,25 inches och öppnas nerifrån, jag hoppas att du förstår vad jag menar.
Framsida

Insida
Material till det gröna kortet:
  • Mönstrade papper från October Afternoon, olika kollektioner.
  • Stämpelmotiv från The Greeting Farm. Jag tror den heter Edward.
  • Knappar från American Craft och Basic Grey.
  • Bokstavsstickers från Lily Bee.
  • Bakers twine från We're Memory Keepers
  • Andra dekorationer har jag gjort själv, såsom stjärnan och cirkeln.

Det andra kortet gjorde jag i går kväll. Det finns en utmaningsgrupp på Facebook och igår var det en skissutmaning. Det är ett riktigt roligt initiativ att starta den gruppen. Mycket uppskattat, kändes nästan som om man var på scrapträff.

Jag använde mig av ett av de stämpelmotiven som jag färglade tidigare under dagen. Kortet är cirka 5,75 inches, ganska stort.
Framsida

Insida
Material blått och rött kort:
  • Mönstrade papper från October Afternoon, igen.
  • Enfärgade papper från Bazzil och Neenah solid white cardstock.
  • Pappersdekorationer med knapp är från My Mind's Eye )Lost and Found) men då med brads, vilka jag tog bort dessa och satte knappar istället.
  • Knappar från Basic Grey.
  • Bokstavsstickers från Lily Bee. De är väldigt smala bokstäver och det är lite pillrigt att få bort dem från arket och sätta dem på rätt plats på kortet men de är väldigt fina.
  • Stämpelmotiv från The Greeting Farm.

Vad händer nu då???  Jag sitter och letar utmaningar att delta i. Det ger mig inspiration och ett syfte med korten. Imorgon kommer jag visa en LO, som jag inte är så jätte nöjd med men man kan ju visa sådant också. Behöver ju inte bara visa upp saker som man är stolt över. Må gott!!!!

1 kommentar:

Andy Llewelyn-Brinsley sa...

Thank you so very much for joining us over at the I ♥ ProMarkers challenge this week, I love what you have made. I hope we will see you again really soon for another callenge.
Take Care
Andy
xx