onsdag 25 juli 2012

LO Fritt Fall

Hej och hå och inte blev det sol idag heller mer än någon timme på förmiddagen. Vi var på stranden redan 9:30 och åkte hem vid 13, då var det ganska molnigt och sedan har det bara blivit värre.
I två dagar har jag arbetat med LO:n som jag tänkte visa idag. På Two Peas in a Buckets hemsida har de en utmaning varje onsdag som kallas Glitter Girl adventures och det är Shimelle Laine som gör en video om en viss teknik och sedan ska man scrappa. Den här veckan var det utmaningen att använda papper med hela scener på. I min papperslåda har det legat papper från My Little Shoebox i ett par år och jag har inte vetat vad jag ska göra med pappret och nu äntligen har jag fått användning för det.

Fotot är på min äldsta dotter på Gröna Lund förra året, då hon vågade åka Fritt fall helt själv. Jag har åkt den en gång, när den var ny och jag sätter mig inte i den igen. Min dotter ställer sig kaxigt i kön och åker den. På de andra fotona på nervägen ser man tjejen bredvid blunda med min dotter skratta, jag ska scrappa det fotot en dag.

Jag har gått lös med Glossy Accents och Stickles Star Dust här och var på hela LO:n. Strött lite paljetter snett över LO:n.


Material:
  • Mönstrade papper från My little shoebox och spuillbitar från Cosmo Cricket och October Afternoon.
  • Journalingspots och die cuts från JilliBean Soup och October Afternoon.
  • Bordersticker från SassaFrassLass
  • Bokstäver från American Craft, Basic Grey och October Afternoon.
  • Pilen är av trä och jag har fått den med ett kit från My Scrapbook Nook, så jag har ingen aning om märket på den. Jag har färgat den med Distress Ink vintage photo.
Nu ska jag titta på "Tyst Vittne" och äta en massa choklad. Må gott!!!

Inga kommentarer: