torsdag 12 juli 2012

Del 9 Spillbitskort Orange

Hej!

Solen lyser med sin frånvaro. Det är lite retfullt eftersom det är högsommar och det borde vara högsommarvärme men nej. Jag får som sagt tid att pyssla här hemma, vilket är helt ok.

Igår gjorde jag ett orange kort med spillbitar från My Mind's Eye, det med fjärilen. Jag gjorde ett kort innan semestern med samma papper (Hängelkortet) och jag tänkte visa de korten idag i bloggen. De matchar varandra mem har lite olika stilar trots allt. Det tredje kortet är gjort för ett par månader sedan men jag hade glömt bort det, Kortet har legat på min bricka med ofärdiga projekt, trots att det har varit klart.

My Mind's Eye tillhör en av mina favoriter när det gäller papperstillverkning, speciellt kollektionerna som kom 2008- 2010, då papprena var gjorde med tjock härlig kvalitet och med fantastiska färger. En av mina favoritkollektioner var Penny Lane. Pappren som jag har använt till de två översta är från So Sophie. Bitarna som jag har använt till korten blev över när jag gjorde altrade (dekorerade) en större tändsticksask på en scrapträff.


Material: 
HÄngelstämpel färglagd med Promarkers.
Papper My Mind's Eye So Sophie.
Bokstäver från Pink Paislee.HAr gjort skuggor för att de ska synas bättre.
Blommorna är bl. a från Panduro.
Halvpärlor är från You Do.



Material:
Fjärilen är en stämpel från Inkido. Jag har embossat den med VersaMark Ink och vitt embossingpulver från Ranger som heter Seafoam White på ett papper från Basic Grey- Marrakech.
Papper från My Mind's Eye och det turkosa pappret är från Maja Design.
Enfärgade papper bl. a från Bazzil.
Bling och brad (turkos påsnit) från Making Mamories och Prima.
Halvpärla på fjärilen är från Making Memories.
Band är från mina egna gömmor.
Baksidestämpeln har jag köpt från Jozie/Sofia.

Det tredje kortet är som sagt ett par månader gammalt, då jag gjorde flera kort med samma spillbitar (tryck här för fler muffinskort). Spillbitarna kommer både från My Mind's Eye och American Craft. Kortet är ganska litet, kvadratiskt, sidorna är cirka 10 cm långa. Muffinsen är en stämpel från Hero Arts och jag har "Paperpiecat" den. Det innebär att man stämplar samma motiv flera gånger på olika papper för att sedan klistra ihop motivet. Körsbäret är målat med Promarkers och sedan lite Glossy Accents, för rolig effekt.

Material:
Mönstrade papper från American Craft och My Mind's Eye.
Enfärgade papper bl. a från Bazzil.
Spets från Prima.
Den ljuslila braden (påsniten) fick jag i en goodybag på en scrapträff i våras.

Tre kort i tre olika stilar. Nu ska vi ta och fika ute i det fria. Solen kommer fram då och då, det gärller att nyttja solen så mycket som möjligt.
Må gott!!!

Inga kommentarer: