tisdag 24 juli 2012

Del 12 av spillbitskort

Hej!

Idag har det äntligen varit lite värme här i stockholmsområdet, dock väldigt lite sol. Imorgon ska det bli ännu bättre väder och då blir det nog en tur till stranden. Ska naturligtvis hinna en sväng till gymmet också. Idag sprang jag till gymmet och gjorde det på rekordtid, det är nog tack vare att jag springer med mina barn några gånger i veckan. De springer snabbt och jag försöker hänga med.

 Det har blivit en hel del kort och LO:s den senaste tiden bl a på grund av vädret och idag testade jag en ny approach i mitt spillbitskortstillverkande.

I grunden en vit kortbas sedan tog jag ett rosa cardstock och torrembossade det med en embossingfolder från Tim Holtz. På det rosa pappret klistrade jag fast tre stycken spillbitar (Basic Grey och Crate Paper) samt några stickers, ett band och brads.
Det andra kortet har jag använt min vanligaste teknik med spillbitar och lack. Hittade en stämpel (tror den är från Penny Black) i mina gömmor och som jag aldrig använt och passade på att färglägga den och använda den.
Alla spillbitar på kattkortet är från Echo Park- Springtime. Jag fick även tillfälle att använda mitt nyinköpta snöre av märket Hemptique, köpte en hel förpackning med olika färger.

Nu ska jag fortsätta att titta på Big Bang Theory. Må gott!!!

Inga kommentarer: