fredag 20 juli 2012

Del 11 Spillbitskort... ett riktigt bra

Hej!

Det är andra dagen med solsken här i Stockholmsområdet och vi ska alldeles strax åka till stranden. Igår var vi ute på Ingarö, tror det heter Södersved, idag blir det Grisslinge. Det skulle kunna vara några grader varmare men jag är nöjd så länge solen skiner.

Idag tänkte jag visa fyra spillbitskort varav ett som jag är supernöjd med. De andra tre är mindre och gjort på små spillbitar som jag har skurit i cirka 6cm x 1cm.
Vi börjar med kortet som jag tycker är fint. Det är med ett stämpelmotiv från The Greeting Farm som jag har färglagt med bl a gula Promarkers och Stickles Diamond (Glitterlim). Klippte ut figuren och satte fast henne. Det är så roligt att klippa ut figurerna och för att få det där lilla extra färgar jag kanterna med min Mememtopenna och sätter fast stämpelmotivet med 3d- kuddar.
Jag har till viss del scrapliftat kortet (från en Rosa Magnoliatidning från förra året) men i slutändan blir det ju ändå ens egen design då man alltid måste ändra och anpassa saker och ting av olika anledningar. Några av anledningarna är att jag använder spillbitar och just nu är jag inte så inne på att använda blommor.


Insida
Material:
  • Mönstrade papper är från Echo Park- Springtime.
  • Enfärgade papper från PaperMania och Bazzil. Använt en Spellbinderdie till det rosa pappret.
  • Datumstämpel och pins från Inkido.
  • Det gula bandet har jag köpt begagnat på nätet. Fick en hel påse med gröna, orange och gula band för en liten summa. Bra köp!!!
  • Bling från Prima (tror jag)
De tre andra korten är pyttesmå och de är tackkort. De är gjorda på små bitar från October Afternoon. Jag älskar ju October Afternoons papper och vill verkligen nyttja dem till det yttersta. För att pappersstrimorna ska fastna ordentligt och att kortet ska se klart ut har jag tagit och målat med ett lager lack. Då får även kortet en halvglansig look.
Den gula fjärilen är stämplade med en stämpel från Inkido på vitt papper och sedan embossad med Seafoam White embossingpulver från Ranger. Jag har sedan tagit två gula distress ink och färglagt fjärilen.

Material:
  • Mönstrade papper från October Afternoon.
  • Enfärgade papper bl a från Bazzil.
  • Utstansade (svarta) frjärilar är gjorda med min stans från Martha Stewart Craft.
  • Bling och halvpärlor bl. a från Prima.
  • Utstansade bokstäver har jag använt en die från XCut.
Det var allt för nu. Det kommer några alster de närmsta dagarna, det blev ett litet uppehåll i bloggen då vi var till Tallinn men nu ska jag försöka att ha kontinuitet i mina inlägg i bloggen. Imorgon kommer det en layout.

Njut av sommaren och må gott!!!!


Inga kommentarer: