söndag 15 juli 2012

2 mindre bra alster

Hej!

I gårdagens inlägg lovade jag att jag skulle lägga upp en LO som jag är lite mindre nöjd med. Jag anser att andra människor mår bra av att se att alla andra inte är perfekt;-) Det är så mycket skryt numera på alla bloggar, facebook och andra sociala medier. Man ska ha det bästa huset (tjusigast inrett dessutom), de bästa ungarna, de härligaste semestrarna och man vill visa att man har det mest ultimata livet. Man ska välja förskola, skola, doktor.. inte för att man vill ha just den eller kanske passar mig bäst utan för att den har bäst rykte. Allt ska vara så j-la perfekt!!!! Mitt liv är definitivt inte som jag hade tänkt mig men jag är ganska nöjd ändå och jag har inte massor av pengar, jag är inte alltid 100% på topp etc. Idag tänkte jag därför visa två saker som jag är mindre nöjd med. Ursäkta att jag låter lite bitter men jag är grymt trött på alla som vill visa att de är så j- la perfekt... vad saknas i deras liv????

Jag börjar med LayOuten. Fotona är från förra året när barnen spelar kubb. Jag har hur många kort som helt när de spelar kubb och alltid fotade från balkongen. Är det någonting som jag inte gillar så är det sällskapsspel. Fotografierna är gröna och därför plockade jag upp den färgen, sedan har två av barnen rosa på sig, det blev självklart också en huvudfärg. Jag har scrappat några av förra årets sommarfotografier med pappren från Echo Park- Summertime och tänkte fortsätta med det på den här LO:n.
Här är iallafall resultatet.
 Jag har gjort ett kort med spillbitar från samma papperskollektion. Kortet är en katastrof, är verkligen inte nöjd med det alls. Nu hamnade det även på sniskan men jag orkar faktiskt inte gå tillbaka och redigera. Du får helt enkelt vända på skärmen om du vill se ordentligt på ett av mina misslyckanden.

Sådär ja, då var jag klar med mina mindre bra alster. Nu ska jag baka en massa bullar, pimpa upp familjen och ta oss ut på en härlig pick- nick i det fria... Nä, jag sitter nog en stund framför datorn och hänger i mjukisbyxor:-)

1 kommentar:

Lotta sa...

Hejsan!
Jag tycker dina alster är jättefina båda 2! LO´n är ju helt underbar. kram