lördag 7 april 2012

Glad Påsk och en LO

Glad Påsk till alla de som firar påsk och till er andra  önskar jag er en trevlig långhelg:-)

I min familj firar vi inte påsk så jättehårt. Igår var vi på "äggfika"hos mina föräldrar och idag får barnen varsitt påskägg. Vi firade lite extra genom att äta påsklunch på restaurang. Pizza, carbonara och caesarsallad stod på menyn. Innan dess en stund på gymmet. Jag håller tyvärr på att bli förkyld, inget konditionshöjande för min del utan bara styrka.

Idag är det dags att visa en LayOut i bloggen, försöker varva med olika saker, trots att jag har gjort mest kort senaste tiden.
Bilderna är från Greklandssemestern 2011 och på min syster. Hon är en stor fikare dvs hänger på caféer och dricker en massa kaffe. Jag undrar hur hon kan få ner så mycket kaffe, helt otroligt . Jag skulle ha konstant ont i magen och jag är ändå en storkonsument när det gäller kaffe.
Lay Outen är inspirerad av den här skissen från Shimelle Laine, en av mina scrapidoler. Hon gör fantastiska layouter.
Såhär blev mitt alster.
Material:
Mönstrade papper, "cutouts", stickers från October Afternoon.
Bokstäver från American Craft och Crate Paper.
Rosor (högst upp) är från Marianne Design. Vi fick dessa i en goodiebag på Stockholm city scrap. Jag har satt dit halvpärlorna.
Blommor från Petaloo och Prima.
Brads (imitten av blommorna) kommer från My Mind's Eye (tror jag)
Halvpärlor och bling från Prima.
Textstämplar från Technique Tuesday.

Nu ska jag avsluta två tags, där jag har använt distresser och embossingfolders från Tim Holtz. Det ska bli spännande att se hur resultatet blir. Må gott!!!

Inga kommentarer: