onsdag 18 april 2012

Del 8 Spillbitskort

Hej!

Imorgon har vi Indienbasar på den skola som jag jobbar på. Vi samlar in pengar till två skolor i Orissa, Indien. Det är en trevlig kväll där barn och vuxna möts utanför skoltid och gör någonting bra och roligt tillsammans. Jag har beslutat mig för att sälja ett tjugotal av mina kort och ge bort alla pengarna till Indien. Då kommer korten till användning och pengarna går till något bra, istället för att de ligger här hemma i en låda. Det har varit svårt att välja ut korten, de får inte vara för dåliga och inte för "scrappiga". Vi som scrappar ar ju en speciell smak när det gäller kort och layouter, vilket inte alltid den stora massan gillar.

Idag tänkte jag visa två helt olika slags kort men båda är gjorda av spillbitar.
Material:
Mönstrade papper Sassafrass Lass.
Stämpelmotiv från hÄnglar, färglagt med Promarkers.
Halvpärlor och bling från You Do.
Blommor från Petaloo och Prima.
Textstämpel från Reprint.
Spetsen har jag fått med ett kit från My Scrapbook Nook.

Det andra kortet är väldigt enkelt. Det är bara ett klistermärke från Sassafrass Lass, några brads och en textstämpel samt mönstrat papper från Daisy Backet (tror jag)
Det var allt för nu! Må Gott!

Inga kommentarer: