lördag 31 mars 2012

Del 2 spillkort

Hej!

Jag ber om ursäkt att bloggen inte blir mer uppdaterad trots att jag faktiskt har material för att kunna uppdatera den varje dag. Jag fortsätter min utmaning att göra kort av små spillbitar. Här är två kort som jag gjorde förra helgen på Scrapträffen. Det första kortet är jag väldigt nöjd med. Här är det:

Material:
Papper från Maja Design och My Mind's Eye.
Stämpelmotiv från Sarah Kay, färglagt med Promarkers.
Blommor från Prima och Panduro.
Bokstäver från Pink Paislee, jag har ritat de vita prickarna på dem.
Halvpärlor från YouDo.

Det andra kortet är också bra, använt spillbitar av ett mönstrat papper som användes till ett bröllopskort till en vän.
Material:
Mönstrade papper från AMerican Craft och Echo Park.
Stämpelmotiv från Sarah Kay, färglagt med Promarkers. Svårt att färglägga rött eftersom färgen innehåller så mycket pigment så att det blöder mycket.
Textstämpel från Ali Edwards Technique Tuesday.
Blommor från Prima och Reprint (tror jag).
Fjärilarna är stansade med en stans från Martha Stewart.
Halvpärlor från YouDo

Det var allt för idag. Imorgon är det första april och jag lär blir lurad, det blir jag varje år.

2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Jättegulliga kort - gillar färgkombon turkos och brunt, det ser lite elegant ut! Du får verkligen till stämpelmotiven snygga - verkligen alltså!

Det där med gardinerna var lite på skämt, för jag råkar inte heller använda gardiner...

Elisabet sa...

Otroligt fina kort! Jag blev speciellt förtjust i det översta, gillar det turkosa så mycket!
Skönt att göra av med lite spillbitar - bland dom kan man göra riktiga fynd.