tisdag 27 mars 2012

2 kort av spillbitar

Hej!

I helgen var det dags för vårens City Scrap. Jag var med och scrappade två dagar trots att jag egentligen borde ha rättat massor, tränat och umgåtts med vänner. Jag valde att scrappa. Detg var en trevlig och ganska produktiv helg, för att vara mig.

Jag har bland annat gjort kort av mina spillbitar. Det blir svårare och svårare ju mindre och färre bitar jag har kvar.
Material:
Bakgrundspappret är ett enfärgat vitt papper som jag har stämplat med stämplar från Ali Edward Technique Tuesday.
Mönstrade papper är från Pink Paisley och Lily Bee.
Stämpelmotiv från Whiff of Joy, färglagd med Promarker pennor.
Snöre från Panduro
Knapp från Basic Grey.

Material: 
Mönstrade papper bl. a från Sassafrass Lass, My Mind's Eye och Daisy Buckett.
Stämpelmotivet har jag paperpiecat med papper från Maja Design samt färglagt hud med och hår med Promarkers.
Blommor från Marianne Design och vi fick dem i en goodiebag på träffen.
Pärlor från You Do.

Nu ska jag göra nåt, vet inte riktigt vad men jag ska nog ta och fira att litteraturseminariet gick smärtfritt idag. Dottern har bakat goda muffins, äta en eller två sådana och kanske sätta ihop ett kort eller två.
Må gott.

1 kommentar:

Iffa ...... sa...

Hej!
Har kikat lite i din blogg, vad mycket fint du gör =)
Dessa kort var så fina, även de i inlägget ovan gillade jag jättemycket! Jag har bestämt mig för ungefär samma, använda min otroligt stora hög med spillbitar i år. Jag har dock inte gjort något köpstopp av papper..........men det kanske jag borde ha gjort,hihi....för jag skär nog sönder fler nya papper än rotar bland spillbitarna även om jag blivit bättre på att rota där med. Jag har upptäckt att jag oxå har mycket fint i de högarna som absolut är värda att scrappas med.
Kram Iffa