onsdag 29 februari 2012

1 LayOut och 1 experiment

Hej!

Sitter här och dricker kaffe och njuter av ensamheten och tystnaden. Hela familjen är borta på olika håll och jag har haft hela dagen för mig själv, alldeles strax ska jag dock åka till naprapaten. Jag har problem med min  rygg, igen. Den är mycket bättre men helt bra är den inte.

Svensk Scrapbooking har utmaningar varje månad och den här månaden deltar jag med en layout om en av mina stora passioner, kaffe. Jag älskar kaffe i alla dess former utom i choklad och sötsaker, däremot gillar jag att äta choklad när jag dricker kaffe.

Under hjärtat har jag skrivit lite om bilden. Det går att dra fram och läsa för jag har gjort som en liten ficka där. Alla bokstäver inkl klamrarna på fotot, har jag färgat med olika mistsprayer bl. a Amaretto och Calico White. Jag har avslutat medatt sätta crackle paint. Hjärtat har jag embossat med glittrigt embossingpulver.

Material:
Papper från Maja Design.
Bokstäver från Maya Road.
Spetsen är från mina egna gömmor.
"Tagen" är gjord av papper från Jenni Bowlin.

Här kommer mitt experiment. Jag gillar ju att använda upp alla mina spillbitar, vilket jag verkligen försökt att göra. Vill också nämna att stämpelmotivet är färglagt för cirka två år sedan med Promarkers, han ar bara legat i en låda och väntat på att få sitta på ett kort:-)
Material:
Mönstrade papper från Basic grey.
Enfärgat papper från Coredinations.
Stämpelmotivet är från hÄnglar.
Brunt snöre från JilliBeanSoup.
Träden är från Maya Road och de har jag klätt med enfärgat papper och färgat ytterkanterna med Distress Ink Walnut Stain.

Det var ett roligt kort att göra och jag är nöjd med resultatet.

Nu är det dags att åka till naprapaten och sedan  middag med min mor och far. See Ya!!!

1 kommentar:

Annelie sa...

Båda va super snygga. Hoppas d blir bra me ryggen snart!!!