fredag 18 november 2011

Julkort del 2

Hej!
Det är fredag, återigen. Det är sjukt hur fort veckorna går och jag kan inte fatta att vi är snart i slutet på den grå och trista månaden november.
Sitter här och försöker vara tyst, har haft en väldigtr annorlunda röst de senaste dagarna. Den är väldigt hes och jag har ont i halsen och hostar, som tur var ingen feber.
Här är ett kort som jag gjorde i början av veckan. Jag har använt en massa spillbitar och gjort remsor som jag har klistrat diagonalt. Hela kortet är mycket glittrigt för att jag har sprayat massor av Perfect Pearl på det och satt massor av Stickles StarDust och massor med bling. Tyvärr kan inte kameran få med hela upplevelsen ;-)

Magnoliastämpeln är färglagd med mina Promarker pennor och paperpiecad med julspillbitar från Maja Design.

Material:
Papper från Maja Design och Basic Grey.
Bling från Kaiser, You Do och Reprint samt några fler företag.
Grått satinband från Panduro

Vill bara säga att jag är så glad, kom topp tre på skissutmaningen på I love Promarkers- bloggen.
Nu ska jag dricka varmt te och vårda min härligt raspiga röst.

2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Hej Ulwa och grattis till nomineringen! Det lönar sig att träna, brukar det ju heta, och du har u målat med Promarkers något alldeles kopiöst senaste tiden!

Det här kortet blev ju också jättefint med de diagonala ränderna. Lite annorlunda bakgrund är uppfriskande.

Tack för papperen! Hämtade dem idag. Vill du ha några band som kompensation istf pengar? Jag har några från Crafty Ribbons...

Ta hand om din röst; chilenarna rör ut honung i nypressad citron (och ett par droppar vatten för att lösa upp honungen) och påstår att det dödar lite bakterier... Faktiskt lite gott!

Charlotta

Elisabet sa...

Jättefint och "krispigt" kort.
Grattis till din nominering!
Krya på dig i halsen - vad passar väl bättre än att pyssla sig i form :)