tisdag 1 november 2011

Ett experiment

Hej!
Igår föll inspirationen in och jag satt nog 4- 5 timmar vid mitt pysselbord. Jag gjorde klart några kort, några tacktags och en LO.
Jag berättade att jag har gjort ett kortexperiment. Jag har använt stämplar från Lawn Fawn Bon Voyage och paperpiecat ett flygplan. Jag har använt sax och kniv för att klippa och skära ut fönster och andra detaljer på flygplanet. Fönster, motorer och fronten på planet har en massa glossy accent (Ranger). Kortet är även ett easelcard eller stafflikort som det heter på svenska.
Jag är supernöjd med kortet och det är mycket snyggare i verkligheten än på bild, i verkligheten ser man alla lager och nivåskillnader och Glossy Accent. Flygplanet är fastsatt med 3d kuddar framför molnet. Bannern är också fastsatt med 3d kuddat för att det ska se ut som den böljar i vinden.

Material:
  • Papper från Crate Paper Randomcollection, Lily Bee Design Hello Sunshine
  • Stämplar från Lawn Fawn
  • Knappen kommer från min Peak Performance Jacka (extraknappen)
Gjorde ett snabbt kort igår med en redan färglagd Magnoliastämpel som heter något med Tilda. Tilda är färglagd med ProMarkers och lite Glossy Accents på hennes knappar. Använt spillbitar från Pink Paislee Captivating och Cosmo Cricket Early Bird. Fjärilarytstansade med stans från Martha Stewart Craft. Jag har embossat (med embossingfolder från ProvoCraft) och sandpapprat pappret, som går som ett skärp över kortet, som Tilda sitter på.
Det  var allt för nu. Må gott!

Inga kommentarer: