lördag 19 november 2011

Återigen kort med spillbitar

Hej!

Har fortfarande ingen röst men faktiskt inte särskilt ont i halsen, vilket är en förbättring.
Idag har vi varit 6 timmar i Huddinge. Min yngsta dotter hade friidrottstävlingar. Hon slog sitt personliga rekord i längdhopp, det nya är 2, 85 m. När hon står tillsammans med jämnåriga slår det mig hur liten till växten hon är oxh hur barnslig hon ser ut, vilket är positivt man ska försöka vara barn  så länge som möjligt, vi är vuxna sedan resten av livet.
Igår gjorde jag klart ett kort som jag har hållit på med i ett par dagar. Det är ett stämpelmotiv från The Greeting Farm (samma som på Hurra- kortet) som jag har färglagt och är nöjd med resultatet. Gillar att färglägga TGF- stämplarna. Kortet är gjort på spillbitar och för att de ska någorlunda passa ihop fick jag lov att ta fram mina Distress stämpelfärger (Tumbled glass och Walnut stain) och svampa ut färg lite här och där. Det var kul! Letade även fram mitt verktyg som gör vanligt papper till wellpappliknande. Kommer nog att använda den ganska mycket ett tag. Gillade verkligen resultatet.

Stjärnorna är utklippta från ett ark av My Mind's Eye Lime and Twist Fly a Kite- collection, satt lite Stickles StarDust och Glossy Accents på dem.

Material:
Mönstrade papper från My Mind's Eye och Panduro
Grov tråd från Panduro
Brads från Making Memories eller American Craft.
Knapp från Basic Grey

Jag hoppas verkligen att jag hinner sitta en stund i morgon och scrappa. Kommer definitivt inte att få gå på Marathonträningen så det borde finnas tid att göra ett eller två kort. Må gott!

1 kommentar:

Elisabet sa...

Vilket snyggt kort! Gillar både stämpeln och upplägget.
Vilken duktig dotter du har! Och jag tycker att det är bra att hon är barnslig - kraven och vuxenlivet hinner hon med senare.