måndag 31 oktober 2011

3 lite sämre kort

Hej!
Är fortfarande hemma och är sjuk. Febern har kommit tillbaka efter ett par dagars uppehåll. Får väl snart besöka doktorn, har även vita fläckar på ryggen men det kanske inte har med min feber att göra?????
Jag har gjort tre stycken kort på spillbitar från mitt  gamla kit från My Scrapbook Nook med papper från Lily Bee "hello Sunshine". Korten kunde ha blivit bra om jag inte hade slarvat så mycket när jag satte ihop korten. Det lyckades bli snett, färg lite överallt och det som kunde gå fel gick fel. Sådana här kort brukar mina barn få ge bort till sina vänner på födelsedagskalas för ungar brukar liksom inte bry sig om kortet, det är ju paketet som är viktigtast.
Jag har färglagt med Promarkers och jag har paperpiecat stämpelmotiven. Paperpiecing betyder att man stämplar motivet på mönstrat papper klipper ut för att sedan sätta ihop stämpelmotivet igen.




  • Stämpelmotiven kommer från The Greeting Farm och hÄnglar.
  • Fjärilarna är utstansade med två olika stansar från Martha Stewart Craft
  • Bling från Kaiser, Reprint och Artoz samt en lite röd bling som jag fick från V på senaste sctapträffen. Tackar!!
  • Organzaband i olika färger har jag köpt begagnat på Svensk Scrapbooking.
  • Gula blommor från Prima
  • Röd blompin från Making Memories (tror jag)
  • Textstämplar från något företag som jag inte minns vad det heter.
Just nu på mitt pysselbord ligger ett kort och torkar, det är ett experiment med stämplar från Lawn Fawn "Bon Voyage". Jag känner på mig att jag kommer att gilla resultatet, det vore skönt att få till ett lyckat kort på 3 dagar.
Må gott!!!

Inga kommentarer: