lördag 3 september 2011

Sola, njuta, båtluffa

Hej!

Hösten närmar sig och då är det skönt att gå igenom gamla foton på olika semesterresor och drömma sig tillbaka. Det gjorde jag igår, för att få kraft och positiv energi efter arbetsveckan. Det blev en LayOut med en bild från båtluffen 2009. Bilden är på mig, sitter på däck, på båten mellan Andros och Mykonos. Underbart, stora delar av vår tre veckor långa båtluff kvar och man vill bara njuta av att vara i den grekiska övärlden utan en massa måsten.

Jag har återigen använt en skiss från Sketchy Thursdays veckoutmaningar. Det var en ganska enkel skiss att följa och LO:n blev klar på bara ett par timmar, vilket är väldigt snabbt för mig.
Här är skissen:
Min LO blev såhär:
Tekniker: Jag har använt två olika mistsprayer från Memories (Blueberry och Cherry). Jag har droppat ut gul akrylfärg (Making Memories Lemon) med en stor rund pensel.

Material:
Mönstrade papper från Lily Bee "Hello Sunshine"- collection.
Vitt cardstock från Bazzil (tror jag)
Knappar från två av mina My Scrapbook Nook- kits.
Stickers från October Afternoon "By the sea" och Webster's pages.
Bokstäver från American Craft.

Nu ska jag springa till gymmet. Må gott!!!

1 kommentar:

Julie Tucker-Wolek sa...

This is GREAT! I loveeeeeeeeee the colors, the paint and the misting! Thanks soooooooooooooo much for playing along with Sketchy Thursdays! :):):):):):):):):):):)