söndag 24 juli 2011

Fotosida i Resedagboken

Hej!

Igår var det varmt och skönt och jag satt och scrappade på balkongen, idag är det kallt och regnigt, så det blir scrappande i scraphörnan istället.
Här är jag på balkongen.
Igår arbertade jag på min/ familjens resedagbok, det är många kort som ska sorteras in och som jag ska försöka få plats med, därför var jag tvungen att göra någonslags fotosida. Jag gjorde en massa fotomattor när jag gjorde albumet men de kommer definitivt inte räcka till. Allt som görs till albumet nu försöker jag att inte dekorera för mycket. Jag vill inte att albumet ska bli för tjockt pga dekorationer, det räcker med alla biljetter, foton och kartor.

Framsidan är gjord med ett vaniljfärgat papper som jag har klistrat fast det vågmönstrade pappret på och en blomma. Själva "boken" är ett 12x6 tums papper sm jag har skårat på tre ställen och vikt ihop. Första fliken är också klätt med ett mönstrat papper från October Afternoon. Bandet är fastsatt bakom boken och det håller boken stängd med en kardborre som sitter fast under knappen.

Framsida

Första fliken öppnad

Hela uppslaget

Baksida

Såhär ser fotosidan ut i resedagboken
Material:
  • Mönstrade papper och die cut från October Afternoon "Seaside" och "Road Trip"
  • Knappar från SEI och American Craft
  • Blomma från Prima.
  • Brad från Crate Paper.
Alla fotografierna är från Novotel Athens. Ett väldigt bra hotell med pool och fina rum, vi har bor på det varje gång vi är i Aten.

Det var meningen att jag skulle ut och springa långdistanspass på två mil men om det fortsätter att regna har jag inte alls lust att springa, då blir det en kortare runda och mer scrappande, vilket inte är helt fel:-)



1 kommentar:

Cina99 sa...

Jättefint album :)