torsdag 19 maj 2011

Dubbel LO

Hej!

Är inne i en period då jag gör LayOuter eller LO:s som vi säger på scrapspråk. Jag är väldigt inspirerad av Nichol Magouirk, hennes Lo:s är underbara. Hon lägger upp en ny video varje vecka på YouTube där hon gör en LO från start till slut. De videosarna är kul att titta på, tycker jag som är något av en scrapnörd.

I eftermiddags gjorde jag klar en dubbel LO, hållit på med den tre- fyra dagar men har verkligen inte varit nöjd med den. Nu får den helt enkel vara klar, jag kan inte göra den bättre. Det är nog bra att vissa alster ibland blir mindre lyckade så får man reflektera över vad som blev fel. Den här gången använde jag en annan metod i mitt skapande. Jag plockade fram allt material innan annars brukar jag plocka fram vartefter inspirationen kommer. Passade tydligen inte mig, jag får återgå till mitt vanliga sätt.

Fotografierna är från vår båtluff i Cykladerna 2009. Vår första ö det året var Andros och den lilla charmiga byn, Batsi. Vi kom sent på kvällen (cirka 12 tuimmars resa med fly och båt) och ville äta snabbt och gott och då smakar Gyros som bäst.

Två av fjärilarna har jag stämplat på mönstrat papper med en Inkidostämpel och sedan satt stickles och glossy accent på dem. Den litet större fjärilen är stickers från Graphic 45 men jag har använt en massa stickles på den också. Det är inte så mycket dekorationer på LayOuten eftersom jag fick hjärnsläpp när jag höll på med den. Vem vet det kanske blir mer senare om den får ligga och vila någon månad?

Material:
  • Mönstrat papper från Crate Paper "Restoration Collection- Ruffles" "Emma's Shoppe- Dolls" och Basic Grey "Marrakech- Sencha".
  • Brads från Crate Paper "Restoration Collection" fastsatta på vanliga gem.
  • "Tab med datum" är chipboarddiecut från "Crate Paper- Emma Shoppe" bokstäverna är Rub- Ons från American Craft.
  • Titel "Första" är stickersbokstäver från "Crate Paper Emma's Shoppe"."Middan" är bruna chipboardthickers från American Craft.
  • "Calendar Card" från My Mind's Eye "So Sophie collection"
  • Family är chipboard från Maya Road som jag har färglagt med Promarkers och Glossy Accents från Rangers. Halvpärla från Inkido (tror jag)
  • Stickers här och där från Crate Paper och Webster's pages.
Det var nog allt för den här gången. Må gott!!

Inga kommentarer: