lördag 11 december 2010

Tändsticksaskar, igen

Hej!
Tidigare i veckan lovade jag bilder på mina tändsticksask- kit. Det är så roligt att göra dessa små kit. Man år användning av spillpapper och alla små stämplar. Det är en sådan enkel och uppskattad gåva att ta med sig till en väninna när man ska ika eller gå bort på middag. De här två kiten har jag gjort till mina väninnor som jag hade förmånen att få vara med förra helgen.

Till de båda kiten det dubbelsidiga papper från julkollektionen Mistletoe (Making Memories) släpptes förra året. Härligt klara färger, som tyvärr inte kommer till sin rätt på bilderna. För att få fast papprerna på tändsticksasken  har jag använd Lack halvblank från Panduro. Papprerna får en skyddande yta och asken håller längre, det tar dock längre tid för lacket att torka än för det vanliga Scotch Precise glue som jag annars brukar använda.Alla kanter är sotade med Distress Ink Walnut Stain. Värmeljusen är köpta på IKEA- Glimma. Det är billiga och vackert "stöpta" ljus. Jag har alltid ett helt gäng hemma, just nu har jag nog 300 stycken, då sambon svängde förbi IKEA idag. Cellofanpåsar köpta på Tradera. Älskar cellofanpåsar!!!!!


På det översta kitet är det papper, snöstjärna och knapp från Making Memories. Bling från Reprint och stickersbokstäver från Prima. Stämpeln har jag köpt begagnad och vet inte vad det är för märke men jag gillar den.

Det understa kitet, som jag faktiskt gjorde först, kämpade jag lite för att få till, blev liksom inte nöjd, dessutom tidsbrist då vi var tvugna att åka till Polisen för att anmäla en parkeringskada (J-la smitare, måste byta bakdörr) på bilen, suck!!!
Snöflinga från Making Memories, brad (påsnit) från Chatterbox. Rött och vitt Organzaband från Panduro. Hela kitet är sprayat med Glimmer Mist.God Jul- stämpeln är köpt via forumet på Svensk Scrapbooking.


Nu ska jag sätta mig ner vid pysselbordet med en kopp grönt chaite och fortsätta med julkorten. I den här takten som jag scrappar just nu kommer julkorten att vara färdiga till midsommar.
Må Gott!!!

Inga kommentarer: