lördag 25 december 2010

När juldagsmorgon glimmar

God fortsättning på julen!

Julafton förflöt i vanlig stil med lunch som blev middag och middag som blev supé hemma hos mor och far. Tomten kom förbi i trädgården och pulsade genom en halv meter snö. En härligt mysig jul.

Fick en "vara modell för en dag" i julklapp av sambon. Det är något som jag har pratat om i flera år och passar nu när jag äntligen har kommit ner till min målvikt.

Jag har scrappat en hel del julklappar till släkten. Tänkte visa några idag och fortsätta med några imorgon.

Det första som jag tänkte visa är värmesljuskort  med tändsticksaskar, som jag har satt fast med kardborre till några av mina släktingar. Jag har använt Maja Designs fina dubbelsidiga papper "Gammaldags jul" till alla tre.
Mall hittade jag här på ScrapGalens blogg.

Det första blev med grönt enfärgat papper och som sagt mönstrat papper från Maja Design.
I fönstret har jag satt fast plastfilm, köpt på Panduro.
Spetsen är utstansad med min Martha Stewart Doily Punch.
Det fina rödglittriga organzabandet var klarrött från början men det har jag spayat med mistspray Cranberry från Ranger och med Walnut Gold från Tattered Angel. Ganska nöjd med resultatet.
På tändsticksaskengrön är det ljusgrön bling från Kaiser och röda halvpärlor från Artoz. Rub Onz kommer jag inte ihåg märket på men de är bra.
Tagen eller etiketten som det heter på svenska är oxå papper från Maja Design och stämpeln är köpt via forumet på Svensk Scrapbooking. Alla kanter på både kort, tag och tändsticksask är färgade med Distress Ink Walnut Stain.

 Det andra kortet har ungefär samma material som det första men  det brunvita snöret är från Panduro och bokstäverna är från Ardonit. Vill tillägga att kortet är brunare i verkligheten men blixten blekte färgerna och jag är ingen hejare på fotoredigering.
 Det tredje kortet är av samma ark som det första men med brunt satinband från Panduro. Stämpel är från Vilda, tror jag. Snöflingan är från Making memories och granen, tror jag, är från You Do.
Jag är nöjd med alla tre korten. Det var en enkel och rolig sak att göra och det blir fina resultat.

Det allra sista kortet som jag visar idag är en blandning mellan julkort och sommarkort. Det är en beställning från min syster till hennes barn som får delar av en resa till Grekland i sommar. Jag har gjort kortet i greklandsfärger dvs blått och vitt.

Material: Mönstrat julpapper från Inkido (förra årets collection), vissa detaljer har jag satt Stickles Star Dust på..
Vitt satinband från Panduro.
Stämpelmotiven är stämplade med Distress Ink Faded Jeans och som jag sedan embossade med genomskinligt embosspulver från Reprint. Jag kommer inte ihåg vilket märke det är på stämpeln, motoven sitter lodrätt på stämpel och efter stämpling och embossing har jag klippt ut dem och satt dem vågrätt med 3d- kuddar.
Nålarna är bl. a från Making Memories. De små siffrorna också.
De vita skumbokstäverna är från något engelsk märke, som jag inte minns namnet på, kan vara PaperMania men är definitivt inte säker.
Imorgon kommer en ett inlägg om en altrad (omgjord) påse och kanske något annat smått och gott, nu ska jag fortsätta med mitt Decemberalbum och göra två värmeljuskort till.
Jag önksar dig en fortsatt skön och lugn helg!!!

Inga kommentarer: