söndag 26 december 2010

Let it snow

Hej mitt vinterland!

Det är otroligt hur mycket snö som kan dimpa ner från himlen, vilken tur att jag älskar snö och tycker att det är så otroligt vackert med nysnö. Den gnistrar, det bliur ljusare och allt blir vackert vitt istället för grått och slaskigt. I morse när jag var ute och gick snöade det stora vackra snöflingor, det var lagom kallt och snön knirrade under fötterna. I öronen hade jag julmusik och jag bara gick och njöt i en timme medan himlen sakta men säkert blev ljusare och ljusare. Underbart!!!!

Jag har fortsatt att pyssla och mitt album har nu både fram- och baksida samt sista och första uppslaget klara, nu är det bara en 15 till som skall göras. Det får helt enkelt ta den tid det tar.

Idag kommer det lite allt möjligt som jag har knåpat ihop till jul.

Första två bilderna är på ett flaskkort som jag har gjort till min syster, som fick Mivitotal Premium (väldigt bra kosttillskott, rekommenderas) i julklapp av oss.


Material Flaskkort: My Minds Eye "Holly Jolly" är det mönstrade pappret.
Mörkrött enfärgat papper från Bazzzil.
Blomman har jag mistsprayat med Ranger Cranberry och Tatterd Angels Walnut Gold.
Snöflinga och biljett är från Making Memories.
Rub- Ons "Yrsa" är från American Craft (de är jätte bra).
Bokstäver "God Jul" är från Prima och svarta, jag har haft Stickles Gold på dem.
Spetsen högst upp är köpt på Panduro.

De nästkommande två bilderna är på en påse som jag har altrat (förändrat/ gjort om). Påsen är köpt på Panduro och var svart från början. Jag har använt tejp från Biltema samt Scotch Precise and Quik Glue för att få fast papprerna på påsen. Jag måste erkänna att jag hade en annan vision hur påsen skulle se ut men efter en timme med det ena och andra misstaget blev resultatet såhär:
Sida 1

Sida 2
 Material Presentpåse: Mönstrade papper från Inkido och årets julserie "Gammaldags jul", de är färgade i kanterna med Distress Ink Walnut Stain och Tea Dye. Jag har även sprayat dem med Glimmer Mist från Tattered Angels Walnut Gold.
Bokstäver både svarta (stickers) och vita (thickers felt) är från American Craft. De svarta bokstäverna har jätte dåligt klister, så jag måste alltid sätta fast dem med eget klister. Tråkigt men sant för de kommer in en förpackning med hur många som helt för ganska billig penning.
Sist men inte minst är det jultsjärnor och blad, som jag fortfarande inte vet vilket märke de kommer ifrån. Snöflinga från Making Memories.


Jag avslutar inlägget med två tändsticksaskkit som jag slängde ihop igår på cirka en halvtimme. Jag måste erkänna att jag har gjort snyggare.
 Material kit 1: Papper från Basic Grey (förra årets eller 2008 julkollektion, tror jag).
Die Cut med ren är från My Minds Eye.
Julstjärna och snöstjärna, se högre upp.
Material kit 2: Papper från Maja Design och serien heter "gammaldags jul".
Mörkrött enfärgat papper från Bazzil, Väldigt mjukt papper som jag tycker är svårt att få till snyggt.
Polkagriskäpp är en die cut från My Minds Eye "Holly Jolly"
Granarna är från Making Memories.

Det var allt för idag. Jag är faktiskt lite ledsen över att julen börjar lida mot sitt slut. Jag vill fortsätta att pyssla ihop juliga saker och lyssna på julmusik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina alster du gjort! :)

Annelie sa...

Tack för titten hos mig.
Å du vet väl att ja gillar det du gör!!!