måndag 13 december 2010

Julkort del 3

Hej hopp och glad Lucia!

Är hemma och VAB.ar några timmar. Äldsta dottern har feber och är ganska risig, faktiskt, brukar inte vara det. Det har blivit lite gjort senaste dagarna i min julkortsverkstad och jag tänkte visa vad jag har gjort lite åt gången, så blir det fler men kortare inlägg.

Jag har snöat in totalt på Rangers Distress ink Walnut Stain, använder den, typ, till allt. Alla kanter är färgade med den just nu på allt jag gör utom på ett av de korten som jag visar idag.

Det rosa kortet är ett projekt som har tagit några dagar och det är ett experiment. Jag började med kortet här om dagen då jag var på en scrapträff i Täby men kunde inte få färdigt det, total blockering. Jag hade dock väldigt trevligt, mysiga scrappare, massor av glögg och pepparkakor och gott fika.

Material: Mönstrat papper från Inkido (förra årrets julpapper). Vitt cardstock från Bazzil. Svart julgran från Making Memories, den vita julgranen bredvid är en påsnit (brad) som kan komma från You Do eller nåt annat märke, minns faktiskt inte. Den stora granen är en stämpel från köpt på Paduro. Det är två sorters stickles på "Frosted Lace" och "Diamonds", det samma gäller swirlen som är utstansad med en die från BossCut. Det lilla vita bandet är från mna egna gömmor.

Det andra kortet som jag tänkte visa, har också tagit många dagar att göra mest för att jag inte färglade stämpelmotivet förren på scrapträffen som jag nämnde. Stämpelmotivet är en Hängel och den är färglagd med Promarkers. En massa gröna och röda Promarkers samt stickles "Red" och "Diamond". Stämpelmotivet är utklippt och kanterna är chalkade med Distress Ink Walnut Stain. Sedan satte jag fast det med smala 3d- kuddar.

Material: Mönstrat papper och grön knapp från Making Memories "Mistletoe", från förra året. Enfärgat papper, dvs cardstock, är från Papermania. Spets från Prima. Julstjärna, vet jag inte alls vad det är för märke. Bladen är utstansade med min cuttlebug och dien är från BossCut. Snöret är köpt på Panduro. (Svängde förbi, häromdagen). Satte lite röd Stickles på bären som finns tryckt på pappret.
Det var allt för idag. Jag har även gjort två stycken värmeljuskort, som jag ska ge bort på julafton till några i släkten, så de kommer väl i bloggen efter jul.

Inga kommentarer: