onsdag 29 december 2010

ett ofärdigt mini album

Hej!

Jag är så stolt över mitt nuvarande pysselprojekt. Det är ett minialbum om december. Jag har fotat varje dag och de fotografierna ska sättas in i detta album. I scrapbooking världen finns det tom ett namn för det här projektet "December Daily" och det är en scrapguru vid namn Ali Edwards som gav idén det namnet.

Mitt album är långt ifrån färdigt. Jag har en ofärdig framsida och baksida men första och sista uppslaget är färdigt, dock utan foton. Jag har även gjort ett mini minialbum till fotografierna för julafton eftersom det ofta är så att man tar mer än ett kort på julafton. Det lilla minialbumet är gjordt på ett enfärgat papper 4,25 tum x 12 tum och sedan bigat och klätt med mönstrat papper från Pion Design. Jag älskar Pion Designs julpapper.
På den mittersta delen har jag klistrat fast ett kuvert som oxå är klätt med samma papper. I kuvertet har jag satt en tag (som inte är färdig). Är väldigt nöjd med resultatet av mini minialbumet.

Här är en liten film på mitt projekt, som jag hoppas att jag är klar med till nästa jul:

Det var allt för nu. Jag har några foton att redigera och ska snart sitta i en kall ishall i nån timme. Dottern har träning och snart är det dags för hennes första tävling, så spännande!!!

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Har hittat din blogg av en slump och ser att det finns en massa fint att se här!
Gillar ditt minialbum jättemycket, och så kul att göra en film av det.

Cath. sa...

Vilka fina minialbum, jag är dålig på att ta tag i såna projekt men har en tanke om ett minialbum av förra årets Skara-resa, så då kan jag ju hitta inspiration från dig.

Vill önska dig ett riktigt gott nytt år och jag hoppas vi ses på någon träff under året.
Kramar i massor!