söndag 29 augusti 2010

Stafflikort

Hej!

Det var ett tag sedan jag skrev men tro det eller ej så har jag faktiskt scrappat den här veckan trots att jag har jobbat ganska mycket.
Idag tänkte jag visa et stafflikort eller easelcard som det heter på engelska. På Magnolia Down Under hade de förra veckan en utmaning där man skulle använda färgerna rosa, grön, orange, brun och blå. Jag hann tyvärr inte att anmäla mig till utmaningen men här är kortet.

Det fina pappret är från Imaginisce, det gjorde ont att använda det men papper är till för att användas och jag tycker att resultatet blev ganska fint.
Stämpelmotivet från Magnolia är färglagt med en massa olika Promarkerpennor. Jag är speciellt nöjd med håret, då det var första gången som jag testade att göra det i olika nyanser blont.

Material:
Mönstrat papper från Imaginisce
Cardstock från Bazzil och Coredinations
Ovaler är utskurna med Spellbinders
Halvpärlor är från You Do
Blomman har jag gjort själv med tre olika stansar och halvpärlor.
Grön Pärlfloss köpt på Scrapparazzi.
Spetsen är köpt på Panduro
De små svamparna är utklippta från det mönstrade pappret.

Lite andra saker som jag har pysslat med är en LO och ytterligare ett stafflikort. Idag har jag tagit fantastiska foton på min yngsta dotter då hon tävlar för första gången i friidrott, de kommer säkert att bli en LO så småningom. Vi måste verkligen koppla in skrivaren så att jag kan printa ut foton igen.
Må gott!!

3 kommentarer:

La Vikinga sa...

Hej!

Vad fint det blev!!! Gillar papperet med de små djuren i bakgrunden, antar att det är samma papper med svampar!

Kram,

Charlotta

Annelie sa...

Synd att du inte han me tävlingen, kortet är ju super fint!!!

Anonym sa...

Hej Ulwa!! Va snyggt det blev! Du är jätteduktig med promarkerpennorna!!
Vi kanske ses på scrapparazzi nån annan gång :)