torsdag 5 augusti 2010

Notebook

Hej!

Tänka sig, mitt andra inlägg i bloggen idag. Det här inlägget är med ett bidrag till två utmaningar/ challenges.

I ♥ ProMarkers var det en skissutmaning och färgutmaning (Challenge #26). Man fick endast använda 3 färger på sitt stämpelmotiv. Jag har använt ljusbrun (light brown), blå (blue) och beige för att färglägga mitt Forever Friends stämpelmotiv.

Den andra utmaningen som jag passade på att kombinera var just en utmaning på Forever Friends utmaningsblogg. Den här gången skulle man altra eller göra en liten anteckningsbok (Notebook- challenge). Jag använde mig av skissen på I ♥ ProMarkers samt färgkombon och gav mig ikast med att altra en anteckningsbok. Jag tog vårt block på kylskåpet från Unicef och satte fast papper, band och stämpelmotiv på framsidan samt chalkade alla kanter med svart stämpelfärg.
Skissen

Notebook
Notebook från sidan
Material:
Mönstrat papper från Pink Paislee Cupid- Bow and Arrow
Cardstock från Papermania och Martha Stewart
Swirl Rub- On från Basic Grey Eva- Collection
Rhinestones från Reprint (Black) och Kaiser (Pink)
Knapp från SEI
Band???
Kantstans från Fiskars
"Notes" är Rub- ons från American Craft
Rhinestones från Reprint och Kaiser
Scalloped Oval från Spellbinders

Det var allt för nu. God natt!!!

12 kommentarer:

Karen sa...

Very nice and a lovely cute image too, thanks for joining us at I ♥ ProMarkers.
xx

Sande sa...

So cute and lovely notebook!

Thanks for joining us this time at Forever Friends!

Hugs, Sande

La Vikinga sa...

En till liten nalle! Jättegullig! Vad kul att du verkar ha egen-tid så du hinner skapa lite roliga saker nu när utflykternas tid och Greklandsresan är förbi...

Jo, anledningen till alla blå kort (har jag f.ö. inte talat om i bloggen) är att jag köpte ett paket med 10 tomma blå kort på rea på Pandyro, tog med dem och stansen samt ett blått stack (jag fått från mamma) till jobbet när jag satt jour. Så när jag inte var ute vid luckan satt jag och klippte och klistrade inne i tolkrummet...

Tre kollegor fick också göra kort för de blev så nyfikna på vad jag höll på med, så det kommer inte att bli fler i min blogg...

Det var storyn bakom "blå perioden" ...

Charlotta

Tine sa...

He is an adorable image this Forever Friends bear. So cute - and you have made a lovely card with him and our sketch. Thanks for joining us again at I ♥ Promarkers.
Tine :)

Anonym sa...

Really lovely, thanks for joining us at I ♥ ProMarkers. Sue C x

Annika kort & gott sa...

Roligt med en ny bekantskap, kul att du hittat till min blogg!
Nu ska jag surfa runt och titta lite mer på dina fina alster.
kram Annika

Lorraine sa...

Awwwww, that's lovely. Thanks for taking part at I ♥ Promarkers this week.

Poppy sa...

Gorgeous notebook.
Thanks for joining us at Forever Friends.
Poppy.

Julie sa...

A lovely little notebook, and a fab take on the sketch. Thanks for joining us at I ♥ ProMarkers.
Julie x

WeirdCat sa...

Lovely card, lovely colouring,thank you for joining us at I♥Promarkers this week
Ruth x

Allison sa...

lovely notebook
AllisonX

My name is Wynneth sa...

Such a cute image and a very sweet project. Thanks for playing along with us on I ♥ Promarkers this week.
hugs
wynneth
x