onsdag 4 augusti 2010

Challenge Friday Sketchers 113

Hej!

Nu börjar det verkligen kännas som höst, vart tog solen och sommaren vägen? Vi fick iallafall cirka 4 veckor med värme och sol och det ska man ju inte klaga på, eller hur?

Skisser inspirerar mig mycket och jag använder mig gärna utav dem därför är Friday Sketchers en av mina favoitbloggar. Där får man nya skisser varje fredag dessutom är Design Teamet otroligt duktiga. Den här veckan såg skissen ut såhär:


Mitt kort:

Det blev ett Easel Card, igen. Det är lika stort som mitt förra kort, dvs 4"x4". DEt är smart med just den storleken då man kan använda en tredjedel av ett 12"x12" ark och får inga spillbitar, eller tre tycken kort. Jag har lagt märke till att det är lite för liten storlek för mig, jag får liksom inte plats med ett stämpelmotiv och dekorationer då. Jag har ju målat ett antal sämpelmotiv men alla var för stora, då kom jag på att jag har stämplar från Forever Friends som är lite mindre och de passade perfekt.

Jag är supernöjd med färgläggningen, då jag knappt har använt stämpeln tidigare. Jag har använt Promarkers Apricot, Saffron, Vanilla till kroppen. Ballongen är färglagd med Promarkers Forest Green, Apple och Meadow Green.

Material:
Mönstrat papper och scallopstickers från Basic Grey Origins
Cardstock från Bazzil och DCWV
Blommor från Prima
Band och nål med blad??
Knapp från SEI
Svarta Rhinestones från Reprint
Dies från Spellbinders och Sizzix

Nu ska jag dricka lite kaffe sen kanske det blir ännu ett kort gjort, eller varför inte en LO?
Må Gott!!!

2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Jamen det blev ju jättefint!

Du är ju kortdrottning!!

Kanske vi ska träffas en dag så jag får en genomgång i hur man gör staffli-kort - jag har inte gjort ett enda faktiskt...

La Vikinga / Charlotta

Ulwa sa...

Tackar!!!
Ja, vi kan definitivt träffas och göra stafflikort.
Det är roligt att göra för man får ju faktiskt dekorera på två sidor :-)

//Ulwa