måndag 12 juli 2010

Hemma igen

Hej!

Har nu kommit hem från båtluff i den grekiska övärlden. Det var lika underbart som alltid, dock råkade vi ut för lite småsaker under vår resa. Vi fastnade i Aten pga båtstrejk, så vi fick spendera första dagen och natten i Aten, där vi även lyckades med regn. Vi kom ialla fall ut bland öarna dagen efter (några dagar först på Naxos och sedan en vecka på Amorgos) och hade en ganska molnig start på resan, vilket är bra så att man inte bränner sig. Min yngsta dotter lyckades bli ordentligt förkyld och har hostat sig igenom semestern och jag hade öroninflammation för första gången i mitt liv. Jag var typ döv halva resan. Trots det har vi aft en fantastisk semester, vi har bott bra, vi har badat i underbara vatten, vi har solat och ätit gott. Vi avslutade vår resa på semesterorten Mastichari på Kos, där stranden var otrolig. Det var skönt att få vara i en äkta turistort i dryga tre dagar men skulle ha blivit tokig om jag hade behövt varit där i två veckor. Det kommer att komma bilder från semestern så fort jag har rensat min dator på gamla bilder.

Idag tänkte jag visa ett experiment som jag gjorde för två år sedan, ett minialbum av bara ett 12'x12' ark. Det var knepigt att försöka dekorera det och det blev väldigt tjockt. Jag ska fota hela albumet men just nu kan jag bara visa framsidan.

Material:

stans från X- cut och dies från QuickKutz och Provocraft.


Papper bl. a från DCWV.


Jag har flera minialbum på G att visa i bloggen men de måste filmas och redigeras innan. Återkommer så fort som möjligt med fler alster men det blir inte m ycket gjort när det är så fint väder ute, då vill man bra ligga på stranden och bronza. Vilket jag ska göra nu!

PS Stämpeln (Sara Kay Stampavie) till kortet som jag visade i mitt förra inlägg är köpt på Scrapparazzi.

Inga kommentarer: