fredag 4 juni 2010

Två sisådära kort

Hej!

Det är fredagkväll ch som du kanske märker är det inte myket party i mitt liv. Jag har visserligen firat min kära kusins student, lite tidigare idag men nu är det tv:n som gäller och snart Sopranos.

Tidigare har jag skrivit om två kort som har gjorts. Det är två sycken kort som jag inte är nöjd med och som är slarvigt utförda trots att de tog väldigt lång tid att få klara.

Det första kortet har en röd kortbas med enfärga papper från Papermania. Det är helt slätt och absolut ingen struktu, me like! Papper från Lily Bee och deras kollektion som har med kärlek att göra. Stämpelmotiv är en fjäril från Inkido och blomma från Maya road. De är stämplade med Staz On Timbre brown. Färgade med promarkers och till sist Glossy Accents. Blomman är underst utstansat med brunt papper, sedan två blommor från Prima och i mitten en brad från Lily Bee. Jag har även ett brunt band och rosett från Panduro. De två hårnålarna kommer från Makng Memories. Jag kan tillägga att jag har använt stans från Fiskars samt Scallop oval(?) från Spellbinders
Det andra kortet är med en groda från Fiskars. Grodan är stämplad med Staz On Black och färglagd med Promarkers och till sist Glossy accents från Rangers. Gult och orange enfärgat papper från Bazzil och Papermania. Det mönstrade pappret med insekterna på har jag fått i en swapp och har inte en aning om vilket märke det är. Blommor från Reprint, den ena färgad med mistspray Memories Blue Berry. I mitten en Ballongbrad från Reprint. Jag har gjort ett ballongsnöre av en bit ståltråd. Brunt sidenband från Panduro. Jag har även här använt en kantstans från Fiskars men med annat utförande.
Grattis är "skrivet" med Rub- ons från American Craft. De är suveräna att få fast och man får en hel bok med massor av bokstäver för ett bra pris.

Imorgon ska familjen på min systers universitetsexamensfest och till henne har jag naturligtvis gjort ett kort. Jag kanske uppdaterar bloggen med det i morgon annars blir det på söndag. Godnatt!

1 kommentar:

La Vikinga sa...

VADDÅ SLARVIGT GJORDA???

Det syns ju att du lagt ner jättemycket jobb på korten! Jag gillar det första dels för att jag älskar den papperet och även för ovalerna som blir så snygga med Spellbinders i två olika storlekar och den ena scappoped!

Den andra var ju helcool med den galna grodan!!

La Vikinga / Charlotta
sitter också hemma och tejpar i fredagskvällen...