onsdag 10 mars 2010

Vintage

Hej!

Mitt liv har bestått de senaste månaderna av jobb och sömn men det känns som om jag är på väg ut ur den perioden och ser framemot en vår med lite sociala aktiviteter och annat roligt.

Som en del av mitt vårliv är att utmana mig själv på olika plan och en utmaning är att testa olika stilar när jag sitter och pysslar.

Jag är inget större fan av vintage, jag tycker det är ganska snyggt men är urusel på att scrappa den stilen, därför så har jag nu gjort ( eller försökt göra) tre kort totalt i en vintageaktig stil. Det första var bokmärkeskortet till min väninna och nu har jag gjort två till med samma pappersserie "Graphic 45- Domestic Goddess".
Det första kortet är gjort med följande material:
  • Svart och beige cardstock är från Bazzil.
  • Blommor fån Prima och Panduro
  • Svart satinband från Panduro
  • Bling från Petaloo
  • Swirlen är stämplad med Distress Ink Walnut Stain med en stämpel från Panduro.
  • Fotohörn är det Glossy Accents från Ranger.
Material:
  • Blommor från Panduro
  • Rosor och blad från Prima (tror jag)
  • Cardstock från Bazzil
  • Papper med text på kommer från Jenni Bowlin
  • Bling (halvpärlor) från Artoz

Vill tillägga att alla kanter på korten är chalkade med Distress Ink "Tea Dye" och "Walnut Stain" för att få en mer gammaldags känsla.
Det var allt för den här gången. Nu väntar soffan och Grey's Anatomy.

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Det gick ju bra det där också - stilfullt med svart satinband! Och papperen snygga också, för den delen.
Jag vågar knappt prova för jag kan inte tänka mig vad som ska vara med på kort... Har liksom inga saker i den stilen - eller kan man ha med rosa blommor..

La Vikinga / Charlotta