fredag 25 december 2009

Jul

God fortsättning på julen!

Hemma hos mig råder lugnet och "O helga natt" med Jussi Björling i bakgrunden. Julen är en härlig högtid/ ledighet som oftast brukar innebära att man umgås med sina nära och kära.

Jag hade igår möjligheten att vara tillsammans med min farmor under ett antal immar. Det var underbart att träffa henne samtidigt som det var lite ledsamt eftersom hon är allvarligt sjuk. Jag är glad för min farmors skull att hon fick ha en mysig jul med barn, barnbarn och barnbarns barn.

Till min mor och mina syskon harjag i år gjort en varsin julstjärna av papper som Inkido är kända för. De var väldigt lätta att göra och snygga dessutom, väldigt tacksamt projekt. Det jag ändrade i bruksanvisningen är att jag häftade allt med häftapparat, istället för gluedots. Jag tänkte att stjärnan skulle hålla i flera år och det innebär att gluedots inte är den bästa lösningen eftersom de torkar. Jag använde papper från Maja design och deras julkollektion "Gammaldags jul", underbara papper. Till min syrras stjärna har jag använt papper från Making Memories "Mistletoe- collection". Här är mina stjärnor:

Det var inte allt som jag hade gjort som gavs bort. Min mormor, farmor och farfar får varje år fotografier av mina barn. Till dessa foton har jag gjort kort , med en ficka i, sk pocketkort. Jag har säkert lagt ut liknande i bloggen förut. Jag slängde ihop dessa kort den 23/12 på kvällen för att jag kände att det vore kul att komma med något fint som jag vet att mina äldre släktingar uppskattar. Ett 30 cm kvadratiskt enfärgat papper delas i hälften och av varje hälft görs ett presentkort i ett ganska stort format. Jag har använt delar av Making Memories Mistletoe- kollektion; både papper, knappar och bling samt julstjärnor och blad från You Do.


Måste erkänna att jag är ganska nöjd med resultatet och mina släktingar blev jätte glada framför allt på fotografierna av mina barn. En lyckad och ganska enkel present. Man behöver inte ge sig ut i julruschen, det finns så mycket annat fint man kan ge bort.
Nu ska jag fortsätta att njuta av julen. imorgon börjar melllandagsrean i vissa större butiker. Scrapparazzi kommer att ha mellandagsrea från måndag 28/12 klockan 11 tills på onsdag. En kort men bra rea. Välkomna dit, jag ska iallafall försöka att ta mig dit.

God fortsätning!

Inga kommentarer: