söndag 8 november 2009

Kort

Hej!

Det är verkligen sköna söndag hemma hos mig. Vi har slappat hela dagen. Ingenting har familjen gjort mer än att spela spel, titta på tv och surfa på nätet. Jag har gjort klart ett stepcard till Scrapparazzis julinspirationskväll den 25/11. Det kortet har tagit två dagar, jag lyckades vika kortet helt fel två gånger och sedan hade jag dekorationsproblem men jag är nu ganska nöjd med resultatet som kommer att kunna beskådas i Scrapparazzis blogg och fysiska butik.

Jag har även gjort klart ett presentkort som har legat halvfärdigt ett par månader. Basen är ett svart papper från Bazzil vilket är embossat med klart embossingpulver och stämplar från Maya Road. Jag har dekorerat med diecuts som jag hittade i mina gömmor och jag har ingen aning alls från vilket företag de kommer. Jag har stämplat ett tack med en stämpel som kommer från ett paket med "Swedish sentiments". Ett enkelt och stilrent kort.


Jag har nu bestämt mig för att lägga ut de julkort som jag gör i bloggen, trots att de skall skickas ut till nära och kära. Annars så kommer min blogg stå tom närmsta månaden. Det här julkortet kallas för "Gatefold- card". Jag har använt ett enfärgat papper som heter Kraft (?) från Bazzil. Mönstrat papper på "dörrarna" samt inne i kortet är från Basic Grey - Wassili, deras julkollektion från förra året. Stora scallop- cirkeln har jag stansat ut med Cuttlebugen och Spellbinders Nestabilities. i den har jag satt en rund journaling från Maja Design ( förra årets julkollektion) och sedan en röd blomma från Petaloo med stickles samt en beige blomma från Prima. Halvpärlorna är från Artoz. Alla kanter på alla papper är sotade med svart stämpelfärg och svamp. Jag gillar det här julkortet för att det är i annorlunda nyanser av julfärgerna röd och grön. God Jul- stämpeln är köpt på Panduro.


Det var allt för idag. Ha det bra och må gott!!!

Inga kommentarer: