fredag 18 september 2009

Kort

Hej!

Här sitter jag i soffan på fredagskvällen med ont i hals och huvud men man ska ju inte klaga. För någon dag sedan åkte min farmor akut in på sjukhus och det ser inte så bra ut. Plötsligt minns man sin barndom och alla minnen som kommer fram där farmor är med. Jag minns hur hon steppade i träskor på landet, kortspelande, hennes mat, hennes lite småunderfundiga humor och allt annat som jag förknippar med min farmor. Hon är en oerhört varm människa med omtanke för alla. Imorgon ska min syster besöka henne, jag vill inte smitta ner omgivningen och min farmor på sjukhuset, så jag har knåpat ihop ett kort till farmor. Jag vet att hon förmodligen är så dålig att hon inte kommer att se kortet så det är mest för min farfars skull som jag har gjort ett "Krya på dig" - kort.

Material som jag har använt är cardstock (enfärgat papper) från bla från Bazzil. Mönstrat papper samt blomstickers är från Cosmo Cricket "Early Bird". Journalingrutan är från October Afternoon och det gula bandet har jag faktiskt inte en aning vilket märke som det är. Jag är nöjd med kortet, jag ville at det skulle bli ett "glatt" kort. Man vill ju inte ta ut något i förhand, hon lever ju fakiskt fortfarande och det kan ske mirakel.

I onsdags var jag hemma från jobbet och var sjuk, jag har alltså inte blivit bättre, då gjorde jag ett kort på spillbitar. Jag har lite fina bitar av papper från Maja Design "Mina vänner- Carina" samt cardstock från bl. a coredinations. Lite pearlmaker i vit färg, ett band från mina gömmor samt rosor köpta på Panduro som dekoration. Jag har även använt min kantstans från Martha Stewart.

Det var väldigt längesedan jag använde ett stämpelmotiv som man färglägger, så nu var det dags. Jag tror att jag blev inspirerad av Maria i lördags då hon demade Promarkers. Jag har alltså färglagt bebisen med Promarkerpennor. Nu är det dags att börja fixa tacos, det är ju ändå fredag. Ha en skön fredagkväll!

Inga kommentarer: