tisdag 11 augusti 2009

Två kort och två videos

Hej!
De sista två dagarna på min semester och jag önskar att det var ett bra tag till på min semester. Jag vill bara vara hemma och scrappa och ta det lugnt. Den här semestern gick så fort och jag vill verkligen inte att den ska vara över. Nu kan ingenting ändras utan man försöker att ta nya tag och anpassa sitt liv efter vad som erbjuds.
Jag tänkte visa några kort som jag har gjort, de gjordes i juni, så det var ett tag sedan. Cardstock är förståss från Bazzil och jag har embossat delar av pappret i Cuttlebugen. Det mönstrade pappret är från Maja Design och jag tror att det heter pingst, jag är dock väldigt osäker. Blommor från Petaloo och Panduro. Satin/ sidenband är också från Panduro, har jag för mig.
Det övrsta kortet är en "case" från StampTV. Jag har lånat designen men tagit helt andra papper och färger. Bladstämplarna är från Maya Road "Build a tree Singleton stamp set" och stjälken är en kantstämpel från Penny Black och "Hello"- kitet. Mitten av blomman där det står tack är en bit cardstock som jag har stansat ut en cirkel och sedan stämplat tack, avslutningsvis är det Glossy Accents från Ranger.

Det andra kortet är till min farmor på hennes 85 års dag (Grattis i efterskott). Jag har i princip gjort ett likadant kort men hoppat över stämplarna och istället bara stämplat "Grattis" längst ner till vänster med en stämpel från Reprint. (tror jag)
Nu när jag har haft semester har jag passat på att göra klar de två tutorials på hur man gör ett clearcard och de finns nu ute på Youtube. Men det går självklart bra att titta här oxå.






Jag hoppas att ni gillar det som jag har gjort. Nu ska jag lägga mig en stund i solstolen på balkongen. Det gäller att passa på för det är stora svarta moln vid horisonten.

2 kommentarer:

Nilla sa...

Kula att se dig igen!! Denna sommaren regnade bort, därför gick det för fort!! Härliga kort och tack för tipsen! Kramar Nilla

Anki sa...

Hej! Kul att höra ifrån dig igen! Wow - du har verkligen avancerat - egna video tutorials! Wow! Vi kom hem ifrån Chicago i söndags - så inte mycket tid till att göra kort ännu - men snart hoppas jag. Har haft svårt att få till tid för att kolla andras bloggar pga alla DT uppdrag. Men jag blir alltid lika glad när jag hör ifrån dig! Må så gott och jag kikar in snart igen! Kram - Anki