måndag 3 augusti 2009

Nya alster

Hej!

Nu har jag äntligen fått a-let ur vagnen och fotat några av mina alster, dessutom gjorde jag en dubbel- lo igår. Dubbel- Lo är efter en idé som jag hittade i augustinumret av Creating Keepsakes. Det var en LO av Ali Edwards med en tidslinje. Det passade utmärkt eftersom min äldsta dotter fyller 10 år i år. Det var en snabb LO för att vara mig. Jag valde bilder i förrgår och igår gjorde jag LO:n på ett par timmar. Jag var verkligen motiverad eftersom det var så länge sedan som jag scrappade. Runt varje bild har jag gjort cirklar med panna samt skrivit var och vilket år fotot är taget. Det är även på vissa bilder en liten rund chipboard med antalet år som hon ska fylla. Dessa små runda chipboards är från K & Company. Allt annat material är från Cosmo Cricket och deras kollektion "Early Bird", fick allt detta (och litet till) i ett av månadskiten från Scrapbooknook.

För någon vecka sedan gifte sig min barndomskamrat Marlene (Grattis) och vi fick gå på ett fint sommarbröllop. Bröllopsfärgerna var vitt och vinrött och därför gjorde jag gratulationskortet i dessa färger. Mönstrat papper, thickers och rub- ons från American Craft. Cardstock bl. a från Bazzil. Blommor från Petaloo men rosorna vet jag inte vad det är för märke på. Sidenbandet är köpt hos Scrappers (tror jag). Innuti kortet var det en dikt och ett chipboardhjärta färgat med mistspray "cranberry" från Adironlack. Jag har tyvärr ingen bild på insidan, kom på strax innan vi skulle åka till kyrkan att jag inte hade fotat kortet därför är det i plast.


Det tredje alstret gjorde jag på scrapträff hos Scrapparazzi i juni. Det är efter en skiss som var till en av utmaningarna på Svenskscrapbookings midsommarcrop. Min yngsta dotter är en liten orm då och då och jag hittade dessa fotografier med henne i glasögon. Återigen har jag använt materialet som jag har fått från ett av månadskiten från Scrapbooknook. Mönstrade papper heter Three little birds- Lily Bee- Paislee Press. Cardstock från Bazzill. Blommorna är från Maya Road, även den lilla chipboardfågeln som är färgad med akrylfärg från Making Memories. Trädet är en diecut är till Cookie cutter men jag har använt den i min cuttlebug och det gick lika bra. Bokstäver till titeln är från Basicgrey ( de små bokstäverna) samt dies "Red tag sales" som jag har haft 3d- lack på. Bakom ett av fotona är en gömd tag och på den står det lite när, var och hur om fotografierna. Det var allt för den här gången. Under semestern de senaste veckorna har vi tagit över 2000 fotografier, så nu har jag hela hösten en massa fotografier att scrappa. Något att se fram emot nu när smestern snart är slut och man måste, tyvärr, gå tillbaka till jobbet.

1 kommentar:

rebecka sa...

vilka fina alster du har gjort! alla var var lika fina :D