fredag 22 maj 2009

3 LO

Hej!

Jag vet att det var ett tag sen jag uppdaterade min blogg men jag har haft fullt upp med en massa olika grejer.

I lördags, nästan en vecka sedan, var jag på scrapmara i Täby. Det var kul. Det är en så bra lokal att vara i, de som håller i maran är supertrevliga, stellas.nu är oxå superdupertrevliga. Det var helt enkelt en trevlig mara. Jag gick en kurs som Meri höll i. Den handlade om att göra sina egna mönstrade papper med olika tekniker. Vi fick blåsa färg med sugrör, använda mistsprauer, akrylfärger, stämpla med lock och spillbitar. Jätte roligt, intressant och inspirerande. Jag hann göra fem mönstrade papper och två av de LO som jag tänkte visa, så gjorde jag mönstret själv.
Den första LO är på min Guddotter Lowa och jag. Mönstret är gjort av spillbitar och så har jag stämplat med akrylfärgen Robin's egg med ett lock.


Stämpeln fick jag låna av Meri och jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg vad för märke den är. Runt hela LO:n har jag ritat med en smal svart penna. Som ni kanske ser är titeln "Lowa" gjord av chipboard Thickers från American craft.



Den andra LO:n är på min systerson Max, om du klickar på den blir bilden större. Jag träffar honom inte så ofta och när vi gör det så ä r det fest. Fotot är taget på min smabos förselsedag och Max åt en hel del kakor och bullar. Pappret har jag använt svart och gul akrylfärg och en vanlig ritmall till barn. Jag gillar hela LO:n, jag är supernöjd med den. Titeln är skriven med Thickers och sedan har jag stansat ut "Monster" med ett cookie cutteralfabet, jag tror att det heter "exotic".

Kakmonster censurerad
Den tredje LO:n tävlade jag med i en skisstävling. Jag är också nöjd med den. Jag har använt mönstrat papper från "3 bugs in a rug" och cardstock från Bazzil. Hjärtat har jag gjort själv med att rita tre hjärtan och satt fast dem på varandra med 3d- kuddar. Träden och fågeln är chipboard från Maya Road som jag har färglagt med akrylfärger från Making Memories. Titeln är små bruna chipboardbokstäver från Basic Grey. Jag tycker att de ser ut som små chokladkakor av mördeg. Det syns inte så bra på bilden men de är riktigt bruna. Klicka på bilden så blir den större.
Pappas flicka
Det var alles. Imorgon är det dags för scrapmara på Scrapparazzi. Det ska bli kul. Kommer att träffa en massa bekanta scrappare och det är ju alltid lika roligt.

1 kommentar:

Scrapparazzi sa...

hej hej, läget?? Bra, hoppas jag. Det var ett tag sedan jag bloggade! Vi ses!