söndag 19 april 2009

Minialbum

Hej!
Jag sitter här och försöker hitta foton som man kan scrappa, ska ju till Handarbetas scrapträff nästa helg och imorgon ska jag förbi en stund till Scrapparazzi och sitta där och scrappa några timmar. När jag nu gick igenom mina foton på datorn så hittade jag en bild på ett minialbum som jag har gjort till min guddotter Lowa. Det är om hennes första år. Nu håller jag på med att samla bilder till hennes andra år.

Minialbumet köpte jag på Panduro och jag har verkligen testat en massa tekniker i albumet. Det var kul att titta i det och inse att jag dessutom har utvecklats det senaste året i mitt scrapbookande.
Här är iallafall minialbumet.

Jag har funderat fram och tillbaka och insett att jag tror nog att minialbum är min grej. Jag tycker att det är kul att göra dem eftersom man får scrappa i liten storlek och man kan använda massor av tekniker. Nästa måndag (27/4) ska jag hålla i en minialbumskurs (hos Scrapparazzi), det ska bli spännande eftersom jag själv ganska nyligen gick en bra minialbumskurs hos Anna. Jag blev oerhört inspirerad av henne, det finns även en tjej på YouTube som gör jättefina minialbum men nu minns jag inte vad hon heter.


Jag hittade även en bild på min exploding/ explosion box som jag gjorde i julas och kan inte minnas om jag någonsin la ut en bild på den. När jag väl var klar med den ville jag knappt se den. Den var till en av mina bästa väninnor som fick den i julklapp. Papprerna är från Scrappers Choice och Maja Design, blommorna är bl. a från Prima och Petaloo ( allt material finns att köpa hos Scrapparazzi) Insidan av asken är sprayad med mistfärger Amaretto och Bright Gold.

Det var allt för den här gången. Nu ska jag fortsätta att leta efter fotografier och sedan packa några kit inför morgondgen. Det blir en stressig dag med utflykt med jobbet, hälsa på nya ban, utvecklingsssamtal med min äldsta dotter och sist men inte minst Scrap hos Scrapparazzi.

Må gott!!!

1 kommentar:

Maiden sa...

Ja du gör verkligen jättefina mininalbum! Jag har mailat Zornitsa å frågat om det finns plats på måndag så förhoppningsvis kommer jag så du kan lära mig!! Men vi ses på lördag först! :-)
Kram