söndag 15 mars 2009

2 kort

HEj!
Jag har lyckats göra två kort till. Jag tror att min block har släppt. Det första kortet är med hängelmotiv som är färglagt med promarkers och akvarellpennor. Mönstrat papper från Daisy Buckett och cardstock från Coredinations. Klicka på bilden för att få den större.

Photobucket

Det andra kortet har jag scrapliftat eller caseat eller vad det nu heter. Det är från ett kort i tidningen "Cards- hottest trends in cardmaking". Jag har ändrat färgerna och stämpelmotiv. Jag har använt en av mina favoritstämplar, fjäril från Inkido, den här gången den lilla fjärilen. Den är stämplad och embossad två gånger för tt jag ville ha den 3d och den kan vifta med sina små vingar. Jag minns inte varifrån det mönstrade pappret kommer, hittade det i spillådan. Det ljusrosa pappret är från Martha Stewart. Cardstock bl. a från Bazzil. Jag måste erkänna att jag är supernöjd med resultatet av kortet. Här är det: (klicka på fotot för att få det större)
En liten fågel
Nu är det dags att hoppa ur morgonrocken och i kläderna, snart kommer barnens kompisar. Dags att vara supermorsa!!!

Inga kommentarer: