onsdag 11 februari 2009

Sjuk

Hej!
Är hemma från jobbet. Har ont i huvudet, halsen och trött i kroppen. Jag trodde att det skulle bli influensan men det verkar inte bli värre än såhär så jag kanske inte behöver vara hemma så länge. Håll tummarna!! Jag vill inte ha samma som familjen hade med hög feber och jätte dåliga. De är iallafall pigga nu och är på skola respektive jobb.
Jag har nu gjort en liten film på mitt minialbum (om en resa till Sälen) som jag började med på kursen som Anna höll i på Scrapmaran. Hon höll en rolig och inspirerande kurs i hur hon gör minialbum. De albumen är fantastiska. Anna använder gärna foton på helsidor i sina minialbum men den detaljen missade jag i instruktionerna som vi fick och hade bara med mig små fotografier men det gick lika bra, tycker jag. Mamma och pappa ska få fylla i all journaling eftersom jag knappt var tre år så kommer jag inte ihåg någonting från den resan.


Albumet kommer från Maya Road och det är ett Sheeralbum. Jag fick lite problem med att fästa pappret på sidorna för att mitt lim (som jag älskar) fungerar inte på plasten, så jag fick tejpa om alla sidorna med tejpen från biltema och nu ramlar inte pappret av!! Material: Det mönstrade pappret är från DreamStreetPapers och deras serie Daydreamer. Cardstock är från Bazzil. Stora bokstäver är thickers, på framsidan har jag stämplat på dem. Blommor från Panduro och knappar från SEI. Stämplarna är bl. a från Autumn Leeves. Chipboardhjärtat är från Panduro.

Vad har jag mer gjort? Jo jag har gjort en Layout till Pappersbiten. De har en skissumaning den här månaden. Det blev en layout på min äldsta dotter på Kreta 2005. Hon älskar att resa och att bada så fotot passade så bra att göra en layout på. Klicka på bilden så blir den litet större.

Redo för bad

Som jag skrev var vi på Kreta Makriaglos i juni 2005. Vi bodde på ett sånt där hemskt Sunwing med all inclusive. Barnen älskade varje sekund. Sambon och jag kände oss som fångar på Skara sommarland eller nåt. Det kändes inte som om vi var utomlands utan kunde lika gärna ha varit i Skara. Man måste ju testa nya saker och det här kommer vi nog aldrig att göra om. Om man inte blir bjuden förståss! Tacka vet jag Båtluff och friheten som det ger. Nog om det... material som jag använder till layouten är: Mönstrat papper från BasicGrey "Urban Prairie- Monarchy" samt K&Company "Smitten- collection", cardstock från Papermaina och Bazzil. Jag har använt mitt nya Cookie Cutter alfabet "Exotic" samt ett alfabet från ProvoCraft "Typewriter". Den stora blomman kom med CC- alfabetet de andra blommorna är från Panduro. Det gula bandet(stjälken) är från Youtube. Chipboarden är klädd med grönt cardstock, blommorna har stickles på sig, jag hade även stickles på alla prickar på det mönstrade pappret men det syns inte på fotot.

Igår la jag ut en ny film på Youtube om Chipboard. Det är hemskt att redigera filmerna. Jag märker att jag pratar som om jag pratar med små barn på bred stockholmska och gör andra hemska/ roliga saker. Det som oxå blir tydligt är att efter bara tre filmer så börjar jag slappna av och det är kul/ hemskt att se. Jag vet att ljudet är dåligt men filmen är inspelad med min webkamera och den har taskigt ljud. Nog om det. Nu ska jag vila en stund. Må gott!!!

Här är chipboardfilmen

2 kommentarer:

Bettan sa...

Ett sånt härligt litet album. Kul att scrappa om "gamla tider". :-)

Anna/Augusti_73 sa...

Vilket fint album du gjort!! Så roligt att se vad ni skapat.
Jag har aldrig försökt limma utan alltid tejpat mina sidor när jag använt sheeralbum, men det var ju bra att det löste sig när lim inte funkade (plast och lim är kanske ingen bra kombination). Och det där med foton som täcker hela sidan är en smaksak!
Tack för att du visade!

/A