måndag 23 februari 2009

En hel del

Hej!
Sitter här hemma och skulle ha varit och jobbat idag men vaknade med feber. Som tur är är jag tillräckligt bra för att fota och avsluta en el av de alster som jag har gjort senaste tiden.

Här är ett clearalbum som jag har gjort om vår resa till Samos för snart tre år sedan. Clearalbumet har jag faktiskt inte en aning om vilket företag det kommer ifrån. Jag har gjort egna tags till albumet både av cardstck och av lite tjockare overheadpapper. De mönstrade papprerna kommer från We R memorykeepers Promenade- serien. Cardstock från Bazzil. Bokstavsstickers har jag köpt på Panduro, de blå bokstavsstickerserna på fram- och baksida är från K & Company. På vissa sidor av albumet har jag målat med acrylfärgen Mango och de stämplade swirlsen är stämplade med stämpelfärgen Brilliance. Ett tips när det gäller att stämpla med den är att försiktigt torka den med värmepistol och att man sedan måste tänka på var man stäplar så att det inte är på en sida som ska ligga och skrapa mot något vasst eller så. Färgen är lätt att repa bort. Blommor och Rub- ons är köpta på Panduro. Jag ville skapa en helhet i albumet så att blommorna är återkommande, det samma gäller de rubons som är fastsatta på flikarna på albumet. Jag ville också skapa en helhet med färger och med stickers och textstämplar.



På scrapträffen hos Scrapparazzi i lördags hann jag faktiskt med hela 3 LO. Det blev en dubbel LO som är skapat av februarikitet från Scrapbook Nook, jag har scrapliftat en LO från senaste numret från Creating Keepsakes. Papprerna är från Jennie Bowlin, cardstock från Bazzil. Bilderna är från i mellandagarna då vi besökte min sambos brors familj för julfika och juklappsutdelning. Jag har inte skrivit någon journaling ännu för att jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Den andra LO:n är till Svenskscrapbookings skissutmaning den här månaden. För några år sedan var min mor barnvakt åt mina barn och syskonbarn, då tog hon ut dem i blåbärsskogen vid det tillfället myntades även uttrycket "Vi äter inte bär" av min systerson, då snart 4 år gammal. Bilderna är lite trolska så jag försökte att skapa en sådan känsla, tyvärr vet jag inte riktigt hur jag skulle ha gjort men här är resultatet.Mönstrat papper från Cosmo Cricket, guldiga chipboardthickers från American Craft, cardstcok från Bazzil, glitter diecuts från Crate Paper samt fjärilsstämpel från Inkido. På scrapträffen i lördags, som för övrigt var väldigt trevlig, påbörjade jag ett nytt minialbum. Det här albumet ska bli om vår resa till Grekland, Kreta Makriaglios. Jag skrev i något tidigare inlägg om den resan att vi bodde på Sunwing och sambon och jag gillade det inte men barnen älskade det. Nu har jag plockat ut de bästa bilderna och ska sätta ihop ett minialbum med papper från Basic Grey Urban Prairie- serien.
Ha det nu så bra! Kram!

2 kommentarer:

Annica H sa...

Oj så kreativ du har varit! Vilket jobb du har lagt ner på clearalbumet! Imponerande! Kul att visa det genom en filmsnutt åxå. :)
//Annica H

La Vikinga sa...

Hej!
Tycker att clearalbumet blev JÄTTEFINT; inspirerades du möjligtvis av kursen i Täby för jag såg lite detaljer som de insatta sidorna i annan storlek som påminde lite om hennes tekniker!
Jättesnyggt med genomgående färgtema och lika dekorationer (blommorna). Kan man alltså sätta rub-ons och måla med akrylfärg på clearsidor? Bra att veta.