söndag 25 januari 2009

Mitt första DT-paket och mycket mer

Hej!

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen. Jag märker att det blir inte mycket tid över när man jobbar heltid. Försöker att få onsdagarna till pysseldag men ibland vill ju inte inspirationen komma på beställning. Nu i helgen har jag suttit mellan olika aktiviteter och skapat. Det blev en Lo. Här är ett litet smakprov resten finns i Scrapparazzis blogg.

Jag fick mitt första Dt- paket för några dagar sedan. Det var massor av underbara saker. Det kommer att bli många fina alster. Jag har börjat att planera vad jag ska göra med de olika papprerna etc. Scannat in massor av bilder från när jag var liten, vilken resa i tiden!!!! Här är en bild på dt- paket:
Det är Papper:
- Maja Design ”Vintertid”:
Snöflingor
Snöyra
Se det snöar
Varma kläder
Klippark
I pulkabacken

- Cosmo Cricket ”Hey Sugar”
Sweet Nothings
Be Mine
Honey Honey
Journaling Cards

Bazzill:
Cinnamon Stick
Vintage Pink
Splash
Burning Ember
Saltillo
Lava

Dekorationer:
Blommor från Petaloo, You Do (de röda) samt gröna blad från Prima
Felt Fusion Star Swirl Blue
Brads:
Ruby Razz /You Do
Heart Brads Real Red/ Queen & Co
Glitter Brads Hearts/Queen & Co
Snöflingor/ Queen & Co
Winter/ Queen & Co
Real Big Brads Blue/Bazzill
Öljetter: Snöflingor/Bradletz
Cut out ark: Girl Just Wanna Have Fun/Beary Patch

Mini album från Artoz 15x15 cm

Stickers:
Baby Girl/Beary Patch
Every Christmas/Penny Black

Stämpel Rachelle Anne Miller Skating

Övrigt:
Limpenna
3d kuddar

För några dagar sedan la jag ut min första tutorial på YouTube, det var på kantbokmärken som Dawn från Stampin' up har lagt upp förut en tutorial men min är nu på svenska, så lite annorlunda blir det;) Dessutom har jag "pimpat" mina bokmärken lite mer. Filmen finns längst ner i inlägget.

Jag gjorde ett gäng kantbokmärken, mina 8 närmaste kollegor har fått var sitt. Jag gjorde dessa med papper från Basic Grey och blommor från Prima och Panduro.

Nu ska jag leka lite med Mistsprayer medan jag tittar på Bones. Ha en bra vecka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en riktig pysselmyra... hoppas att det ska funka med onsdagarna. Jag vet om nån hur svårt det är med heltidsjobb + allt annat.
Tänk att nu på onsdag "smäller" det! Är helt euforisk (och det alldeles för pirrigt just nu).
Ska bli jättekul att se allt du kommer att göra med ditt DT paket.
Elvira pratar väldigt ofta om sina vänner Filipa och Elvira :) Hälsa!

BellaMio sa...

Oj vilket fint DT-paket du fått!! Måste genast in och kolla i Scrapparazzis blogg.

Tack för din gulliga kommentar i min blogg! Jag blev jätteglad :)

Anonym sa...

Åh vad mkt härligt material! Blir ju lite avis! ;) Ser fram emot att se vad du skapar av det! =)

Ha det gott, kram