tisdag 6 januari 2009

Utmaning StampARTic

Hej!
Det var några dagar sedan jag skrev men jag har gjort annat än att scrappa. Vi var iväg häromdagen och såg "Disney on ice- princess classics". Det var en höjdare, jag älskar både konståkning och disneyfilmer så jag satt hela föreställningen med gåshud och tårar i ögonen. Barnen tyckte nog oxå om föreställningen.

Jag har gjort ett bidrag till Stampartic, deras första utmaning för i år. Det var ett roligt kort att göra eftersom det både fanns skiss och en rolig vikning att gå efter. Jag använde mönstrat papper från Maja Design "Mina vänner- Carina", cardstock är från Bazzil. Blommor bl. a från Panduro och Prima. Bling från Artoz. Fjärilen har jag stämplat, embossat och klippt ut. Stämpelmotiven är från Sarah Kay ochg de är färglagda med Promarkers och akvarellpennor. Jag har chalkat varenda kant på alla papper och verkligen kämpat med att få ihop kortet eftersom jag har använt så många lager av papper. Här är resultatet:

Framsida

Insida

Det var allt för den här gången. Jag har gjort en LO och ett kort till men dessa lägger jag upp någon annan gång. SeeYa!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad snyggt! vilket jobb du har lagt ner!!!
Jättefint med den breda rosetten framtill på kortet!

Unknown sa...

Wow!!!
Nydelig kort i herlige farger og vakre detaljer!!!
Takk for at du deltar!!!

Ps; du finner oppskrift på hyperlink i stampartic på venstre sidemeny. bare ta ut alle + tegnene i koden, så har du en hyperlink! ;o)

Klem,
Jorunn

Anonym sa...

Snyggt jobbat, ett urfint kort! Den vikningen ger ju massor av sidor att dekorera!! Du har en award att hämta hos mig. Tack för inspirerande inlägg!

Anonym sa...

Snyggt jobbat, ett urfint kort! Den vikningen ger ju massor av sidor att dekorera!! Du har en award att hämta hos mig. Tack för inspirerande inlägg!

Anki sa...

Wow - vilket jobb! Snygg design på kortet - och fantastisk utsida som insida. Du kan aldrig bli för tjatig - det är bara så kul när du gör en visit i min blogg ;-) Hör av dig ifall du vill ha hjälp med att beställa punchar etc från Stampin Up. Jag har bra kontakter - både i USA och England - så mejla mig så förmedlar jag namn.

Kramis - Anki

Anonym sa...

Det blev ju grymt snyggt - du kan va nöjd med ditt dagsarbete!

Vixen sa...

Vilket vackert kort! Verkligen ett underbart arbete du gjort!

Anonym sa...

ååh! vilket fint bidrag!! Härliga detaljer och färger!! =D
Kram Petra

Anonym sa...

Hej!

Du är jätteduktig!!!!!!!
Snyggt jobbat!

Modern

Bente sa...

Helt nydelig kort! Vakkert fargelagt!

Anki sa...

Hej igen! Ville bara säga att det kommer att finnas en liten award till dig på min blogg senare idag. Kram - Anki

Anonym sa...

Så fint! Tack för att du tog dig tid att lämna ett
spår hos mig! Kram