måndag 29 december 2008

Embossing = KUL!!!!

Hej!

Jag har återupptäckt embossingen. Jag tog fram mina stämplar, versamark, embossingpulver och värmepistol och embossade en hel kväll. Det var så kul och barnen tyckte också att det var kul att embossa. Jag tror att vi gjorde 15 fjärilar i olika utförandnen.

Scrapaddicteds blogg finns en utmaning att göra ett kort på 30 minuter. För mig är det en verklig utmaning eftersom jag är så långsam när jag scrappar. Det blev ett gult kort med fjärilar som är embossade på tidningspapper (damernas värld). Jag gjorde ett Passepartout kort där jag embossade i förnstret och sedan satte fast tidningspappers- fjärilarnas vingar på de embossade fjärilarna på kortet, så vingarna går att röra. Det var ett enkelt kort att göra och det gick snabbt när jag väl hade funderat ut vad och hur jag skulle göra. Hade sett de embossade fjärilarna på nätet nånstans och ville prova idén. Papper från Papermania samt stickles, guldstämpel och guldembossing pulver. Här är kortet:


Igår kväll gjorde jag två presentpåsar av vanliga kuvert. Det var oxå väldigt kul. Jag stämplade kuverten och sedan vek jag dem. Det blev en vintrig påse och en somrig påse. Jag fick även användning av fjärilarna som vi gjorde här om dagen.


Det kanske blir en påse till idag. Vi får se, det blir nog till en utmaning på Magnolia vs Stampavie. Nu ska jag ut och åka skridskor med barnen. Vi ses när vi ses!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar :) Gud vilket fint kort, med fjärilar :) Superfint!
Ha en bra dag/Emma

Cath. sa...

Å vilka söta påsar och vilka fina kort! Det ÄR kul att embossa men det blir alltför sällan tyvärr!
Vill passa på att önska dig en god fortsättning och ETT GOTT NYTT ÅR!
Kramar, Catharina.

Anonym sa...

Jösses vad mycket fint du skapat! Jättefina påsar och korten är såå fina! Gott Nytt pyssel år. Kram

Annica H sa...

Vilka fina saker du har gjort! Fjärilarna är jätteläckra! :)

Anonym sa...

Vilka fiiina fjärilar, men hur har ni gjort dem? Embossat ja, men är det stämpel först?? Vill önska hela familjen GOTT NYTT ÅR så ses vi snart :)

Emilias Blogg sa...

åå gudh vad fina grejor du har gjort jag håller också på o scrappar lite ja mee du är välkommen in till min blogg å se vad jag har gjort jag kanske inte har gjort så mycket men jag försöker att skrappa mycket iaf.


ha det gott //Emilia

Emilias Blogg sa...

hej å guud vad fina grejer du har gjort jag håller nämligen också på att skrappar lite men du är välkommen till miin blogg å titta vad jag har gjort men jag kanske inte har gjort nå mycket men det är juh lite i alla fall men jag försöker att scrappar så mycket som möjligt.



Ha det gott // EMILIA