fredag 21 november 2008

Fler Julkort

Hej!
Jag pysslar för fullt, inspirationen verkar inte ta slut. Idag ska jag till Papprika och handlar lite och imorgon är det scrapträff på Scrapparazzi och då lär det oxå gå åt lite pengar. Det märks att jag har pysslat en hel del, klister, 3d- kuddar och gluedots håller på att ta slut och jag måste verkligen fylla på mitt lager. Jag har även varit inne på Scrapbook lounge och tittat på deras filmer och nu måste jag handlar ett clearalbum och en massa andra saker för att kunna göra deras alster.
Jag tänkte visa några julkort som jag har gjort senaste tiden. Jag måste dock säga att just nu gör jag mest Layouter. Jag har skrivit ut en massa foton, imorgon har jag möjlighet att scrappa en massa layouter, det är så kul med scrapträff.
Här är ett julkort som är litet 8cm X 13 cm. Hjärtat är chipboard som jag har färgat med Promarker Red Berry och sedan haft krackeleringslack på. Jag har använt min kära crop- a - dile till öljetterna och knytit fast ett band från Panduro. Tomten är stämplad och sedan färglagd med Promarkers för att tillsist lite Fun Flock på luvans vita detaljer. Papper heter Förjuletid och kommer från Scrappers Choice (vann en massa Scrappers Choice papper på scrapparazzis blogg) och cardstock från Bazzil.
Det här julkortet har också mönstrat papper från Scrappers Choice. Det är också lika stort som kortet ovan. Det är kul att scrappa i olika storlekar. Guldig Punchinella och blommor och blad från Prima med en lite guldbrad i mitten.

Slutligen kortet här ovan. Samma papper och band som det översta kortet. Magnoliastämpeln har jag färglagt med Promarkers och chalkat kanterna samt en liten fusksöm och två brads, till de lurviga detaljerna på flickans kappa har jag haft på Fun Flock (älskar FunFlock). God Jul- stämpeln är köpt på Katscrap och är oxå färglagd med Promarker, måste dock varna för den guldfärgade pennan den täcker linjerna på det stämpelmotiv du färglägger, så man måste vara ytterst noggrann. Blommorna vet jag inte varifrån de kommer men blinget i mitten är från Artoz.

Det var allt för den här gången. Nästa inlägg kommer nog på söndag och förhoppningsvis kommer det att innehålla en massa layouter. Jag har två layouter som jag inte har lagt upp på bloggen än. Det ena av dem finns i galleriet på svenskscrapbooking, till skissutmaningen där.

Sköt om er!

Inga kommentarer: