onsdag 26 november 2008

Ett försök till explosion box/surprise box

Hej!
Jag har slitit mitt hår med att försöka göra en explosion box eller det kan kallas surprise box. Jag får liksom inte riktigt till insidan. Jag har gjort alla tagsen men sedan vill de liksom inte samarbeta när jag ska fälla ihop lådan. BLÄ!!! Nu tar jag en paus i från detta projekt ett tag.

Jag har annars tittat mycket på scrapbookingvideos på nätet, det finns ju hur mycket som helst. Det är verkligen inspirerande. Det är inte bara YouTube som har utan jag kan även rekommendera Blip, Scrapbook.com och scrapbookLounge. Jag var på Panduro idag och handlade lite grejer så att jag kan göra vissa av projekten som jag har sett.

Var, som jag skrev i tidigare inlägg, på scrapträff i lördags. Det var som vanligt trevligt men jag var inte i form, jag har nog inte återhämtat mig så bra som jag tror. Jag fick en dubbel Lo gjord och en halv Lo till.

DubbelLo:n är på mitt första barn och hennes första dygn. Hon kom ut och såg ut som en månadsgammal bebis. Hon var/är så söt. De enda gångerna som hon skrek som bebis var när vi åkte bil. Jag har använt papper från American Craft och Bazzil. Chipboarden har jag haft mistspray Amaretto på och sedan stämplat med vit färg.

Den andra LO:n som jag vill visa är oxå på min äldsta dotter och fotografier på henne och mig på BB. Jag älskar dessa bilder för de visar verkligen hur jag kände på BB. Mönstrade papper och tags kommer från Maja Design och heter Mina Vänner Carina. Band från Chatterbox och till titeln har jag använt Thickers från American Craft. Overlayen över det stående fotot är oxå från AMerican Craft.

Till sist men inte minst så gjorde jag ett kort igår till mina barn i f- klassen som jag jobbar i. Jag fick för ett tag sedan en hel bunt av teckningar från barnen och det minsta jag kan göra är att bjuda på glass och göra ett kort. Jag har använt mig av papper från PaperMania, Scrappers Choice och Bazzil. Jag har stämplat snöflingorna med vit färg. Figurerna är stämplar från hÄnglar och stÄnglar som jag har färglagt med Promarkers, klippt ut och satt fast med 3d- kuddar. Snölyktan är gjord av pompoms.

Imorgon är det dags att träffa klassen och det ska bli kul, det var ju trots allt en månad sedan.

Tack och hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad fina Lo's... jag blir alldeles nostalgisk när jag tänker på de första timmarna med mina bebisar... Och kortet är så fint... gillar hur du stämplat snöflingor med vit färg och sen den ursöta snölyktan... kommer att lifta ditt kort nån gång :)

Anki sa...

Jättefint kort. Var länge sedan jag besökte din blog, men jag ser hur mkt du har utvecklats när det gäller färgläggning. Superbra! Hoppas att du mår bättre! Kramar Anki
PS. Måste berätta en glad nyhet - eller 2 - jag är numera DT för en on-line shop på Hawaii och en i Kalifornien. Gissa om jag är glad + vem vet - en vacker dag kanske man kan få åka till Hawaii också...hihi....

Barbara sa...

Love your scrapbooking!!!